StoryEditor
Producenci
27.07.2023 09:56

Johnson & Johnson zamierza oddzielić się od Kenvue Inc.

Akcjonariusze Johnson & Johnson będą mieli możliwość zamiany swoich akcji zwykłych na akcje Kenvue. / materiały prasowe Johnson & Johnson
Johnson & Johnson ogłasza plany strategicznej zmiany, polegającej na oddzieleniu się od Kenvue Inc. poprzez ofertę giełdową. Posunięcie to umożliwi akcjonariuszom zamianę ich akcji zwykłych Johnson & Johnson na akcje Kenvue, umacniając w ten sposób tożsamość Kenvue jako samodzielnego podmiotu po pierwszej ofercie publicznej (IPO) w maju 2023 r.

Johnson & Johnson zamierza przeprowadzić strategiczną zmianę, która polega na separacji od Kenvue Inc. W ramach tego posunięcia, akcjonariusze Johnson & Johnson będą mieli możliwość zamiany swoich akcji zwykłych firmy na akcje Kenvue. Ta inicjatywa umocni pozycję Kenvue jako samodzielnego podmiotu po pierwszej ofercie publicznej (IPO), która odbyła się w maju 2023 roku.

Kenvue Inc. to amerykańska firma zajmująca się konsumenckimi produktami prozdrowotnymi. Jako następca działu zdrowia konsumenckiego w Johnson & Johnson, Kenvue jest aktualnie właścicielem znanych marek, takich jak Aveeno, Band-Aid, Benadryl, Johnson‘s Baby, Listerine, Mylanta, Neutrogena, Tylenol i Visine.

Ta separacja obejmie co najmniej 80,1 proc. akcji Kenvue i obiecuje zwolnienie z podatku dla akcjonariuszy Johnson & Johnson. Decyzja, podyktowana rezygnacją ze strony wspólnych menedżerów prowadzących księgę rachunkową, pozwala na bezproblemową zmianę akcji Kenvue. Akcjonariusze mogą zdecydować się na wymianę części, wszystkich lub żadnej ze swoich akcji, z zapewnieniem 7 proc. zniżki na akcje Kenvue i limitu liczby akcji, które można nabyć.

Według prezesa i dyrektora generalnego Johnson & Johnson, Joaquina Duato, podział wzmacnia zaangażowanie Johnson & Johnson w innowacje w sferach farmaceutycznej i medycznej. Podkreśla, że to posunięcie to idealny moment na dystrybucję akcji Kenvue i jest przekonany, że jest to najlepszy sposób na zwiększenie wartości dla akcjonariuszy. Separacja pomoże usprawnić ukierunkowanie operacyjne Johnson & Johnson, umożliwiając skoncentrowane podejście do rozwiązań w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia.

Czytaj także: Johnson & Johnson pozywa naukowców w związku z roszczeniami dotyczącymi talku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 09:11