Johnson & Johnson (J&J) w pierwszym kwartale 2023 r. odnotował wzrost sprzedaży o 5,6 proc. osiągając przychody w wysokości 24,7 mld USD.
– Nasze wyniki za pierwszy kwartał pokazują dobre wyniki we wszystkich trzech segmentach naszej działalności i odzwierciedlają zaangażowanie Johnson & Johnsona na całym świecie – skomentował Joaquin Duato, prezes zarządu i dyrektor generalny J&J.
Najbardziej dynamicznym w portfolio firmy był segment Consumer Health. Sprzedaż wzrosła w nim o 11,3 proc. głownie dzięki produktom OTC – przeciwbólowym lekom bez recepty, stosowanym w leczeniu górnych dróg oddechowych oraz preparatom wspomagającym rzucenie palenia.
Dodatkowymi czynnikami wzrostu były marki Neutrogena i Aveeno w produktach do pielęgnacji skóry i urody oraz Johnsons's w produktach do pielęgnacji niemowląt – podała firma.
Jonson & Johnson boryka się od lat z falą pozwów sądowych wytoczonych przez konsumentów używających słynnego pudru z talkiem. W ubiegłym roku firma ogłosiła, że w 2023 r. ze sprzedaży na całym świecie zostanie wycofany puder dla dzieci Johnson’s Baby Powder na bazie talku. W całym asortymencie zamiast talku będzie wykorzystywana skrobia kukurydziana.