Dział zdrowia konsumentów J&J odnotował wzrost w IV kwartale o 1,1 procent, a w cały minionym roku wzrósł o 4,1 procent. Na taki wyniki wpływ miała przede wszystkim sprzedaż produktów OTC, takich jak leki przeciwbólowe Tylenol i środki na dolegliwości układu pokarmowego. W zakresie zdrowia i urody skóry dobrą sprzedaż odnotowały marki Neutrogena i Aveeno, których wzrost przypisano ożywieniu rynku.
W ujęciu regionalnym Stany Zjednoczone odnotowały 3 proc. wzrost w czwartym kwartale, podczas gdy liczba międzynarodowa wzrosła o 18,5 procent, a światowa o 10,4 procent.
– Nasze wyniki w 2021 r. odzwierciedlają stabilność we wszystkich segmentach naszej działalności. Kierując się naszym credo, mam zaszczyt objąć rolę dyrektora generalnego, kierując naszymi globalnymi zespołami w kontynuowaniu naszej pracy nad dostarczaniem zmieniających życie rozwiązań konsumentom, pacjentom i świadczeniodawcom opieki zdrowotnej. Biorąc pod uwagę nasze dobre wyniki, profil finansowy i innowacyjność, jesteśmy dobrze przygotowani do odniesienia sukcesu w 2022 roku – powiedział Joaquin Duato, nowy dyrektor generalny Johnson & Johnson.
Przeczytaj również: Johnson & Johnson będzie miało nowego szefa