Pomimo spadku wartości firmy do 10,1 mld dolarów w 2018 roku, J&J utrzymał najwyższą pozycję w raporcie Brand Finance Cosmetics 50 2019. Zaraz po niej jest Chanel, który wzrósł o 95 proc. i awansował na drugie miejsce ze swojej poprzedniej pozycji numer 6.
- Wzrost na rynku kosmetyków zależy od tego czy marka w pełni spełnia wymagania swoich klientów, co wraz z pojawieniem się mediów społecznościowych, eksplozją vlogerów i wpływowych graczy stale się rozwija. Podczas gdy ceny, różnorodność, opakowania i lojalność wobec marki pozostają kluczowe dla biznesu, marki kosmetyczne, które wykorzystują swoją marketingową i cyfrową obecność, mają największe szanse na sukces - skomentował David Haigh, dyrektor generalny Brand Finance.
Raport stwierdza, że nie można ignorować trwających sporów sądowych firmy Johnson & Johnson i pomimo tego wyniku i zmiany wizerunku giganta, który ukierunkował się na milenijne matki, perspektywy grupy są niepewne z powodu otaczających ją kontrowersji. Jednak nadzieją są marki parasolowe J&J, które mogą „przywrócić” jej wartość w następnym roku.
Z kolei w innych raportach SKII, Chanel i Christian Dior zostali przedstawieni jako gwiazdy kosmetyczne - wszystkie mogą się pochwalić doskonałymi wynikami, ale to Neutrogena została uznana za najsilniejszą markę na świecie.