Dla Diora Johny Depp po raz pierwszy zdecydował się na udział w kampanii promującej perfumy. Stało się to w roku 2015, wcześniej żadnej z marek nie udało się przekonać aktora, do promowania swoich zapachów. Twórcą Dior Sauvage jest Francois Demachy, który tworzy perfumy Dior od 2006 roku (m.in. Miss Dior czy Dior Homme).
Reklama perfum, w której Depp gra na gitarze na pustyni, została szybko uznana za kontrowersyjną. Marka została oskarżona o "przywłaszczenie kulturowe i rasizm" po tym, jak w jej reklamie wystąpił rdzenny Amerykanin. Konsumenci zareagowali mocno na luksusową francuską firmę Dior, twierdząc, że jej kampania zapachowa perfum Sauvage była nieodpowiednia kulturowo.
W odpowiedzi Dior wystosował oświadczenie, w którym tłumaczył, że kampania została zainspirowana głębokim i bogatym dziedzictwem i kulturą rdzennych Amerykanów, które Dom Diora darzy najwyższym szacunkiem, a marka jest od dawna zaangażowana w walkę z rasizmem lub jakąkolwiek dyskryminacją i będzie kontynuowała tę pracę i stanowczo wspierała organizacje walczące z tymi obciążeniami.
Spot doczekał się jednak nowej, mniej kontrowersyjnej odsłony.
Przeczytaj również: LVMH z dwucyfrowymi wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022 r.