StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Joanna Sznajder, Laboratorium Kosmetyczne Ava: Konsumenci zaczynają rozumieć co to jest produkt ekologiczny

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Joanna Sznajder, dyrektor zarządzający, Laboratorium Kosmetyczne Ava.

Przed nami rok… kolejnych wyzwań, tak pod względem innowacyjności wdrożeń, jakie zaplanowaliśmy, jak i pogłębienia dotychczasowych kanałów dystrybucji. Rok utrzymania dotychczasowej dynamiki sprzedaży oraz konsekwencji w zaplanowanych działaniach rynkowych krajowych i zagranicznych. Wreszcie rok dynamicznego rozwoju, pod kątem inwestycji związanej z rozbudową firmy, unowocześnieniem zaplecza technologicznego i przygotowaniami do otwarcia nowego laboratorium spełniającego najwyższe standardy światowe.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… stworzenie unikalnej oferty handlowej dopasowanej do potrzeb klienta. Kończy się czas walki cenowej, rynek wymaga strategii opartej na budowaniu lojalności konsumenta. Widoczna jest bowiem tendencja przesuwania się kryterium wyboru produktu z ceny w kierunku jakości. Równocześnie sieci coraz bardziej inwestują w marki własne, co wpływa na zawężenie półki kosmetycznej oraz rozchwianie cen, przez co wiele ciekawych produktów nie ma szansy trafić do klientów.

Największej dynamiki spodziewamy się... w kosmetyce kolorowej, gdyż jest jeszcze wiele do zaoferowania. Klientki poszukują produktów trwałych, łatwiejszych w stosowaniu i przynoszących spektakularne efekty. Nowym trendem jest także kosmetyka kolorowa z pogranicza pielęgnacji – ma upiększać, tuszować, ale i leczyć oraz zawierać składniki pochodzenia naturalnego. Mocno odczuwalny jest rozwój kosmetyków naturalnych i organicznych oraz kosmetyków z pogranicza dermo oraz z pogranicza medycyny estetycznej i preparatów profesjonalnych.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… internetu i to w nim należy upatrywać rozwoju dystrybucji dla istniejących i nowych marek. Dystrybucja kosmetyków specjalistycznych ewoluuje nadal w kierunku drogerii, bowiem poszukują one produktów niszowych, którymi mogłyby konkurować z dużymi sieciami. Rozwija się mocno kanał apteczny oraz wzrasta sprzedaż w kanale sklepów eko i sklepów zielarskich. Natomiast dystrybucja kosmetyków masowych ewoluuje w kierunku marketów i coraz bardziej w kierunku dyskontów.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… szeroko rozumiana innowacyjność, dynamika. Nowe linie kosmetyczne, nowe kategorie, nowe technologie, nowoczesne formuły, nowe składniki aktywne, nowe opakowania, nowe promocje oraz nowe kanały informacyjne w ramach mediów społecznościowych umożliwiające dotarcie do klienta. Ciągłe poszukiwanie, odkrywanie nowych potrzeb konsumentów bądź też ich kreowanie poprzez wprowadzanie nowych kosmetyków.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… surowce tworzące na skórze barierę ochronną przed zanieczyszczeniem, ponieważ mocno rozwija się trend anty-pollution. Hitami będą systemy gwarantujące przenikanie składników aktywnych w głąb skóry, składniki naturalne i organiczne mające odpowiednie certyfikaty, nadal witamina C, retinol. Wracają algi morskie

Konsumenta 2017 charakteryzuje… wzrost zainteresowania własnym zdrowiem i ekologią. Konsumenci zaczynają czytać składy kosmetyków z coraz większym zrozumieniem, interesują się składnikami zawartymi w recepturze. Zaczynają rozumieć, czym powinien cechować się produkt ekologiczny. Zaczynają właściwie dobierać produkty, stawiać na wysoką jakość i korzystną cenę oraz walory estetyczne.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... dalszy rozwój i prace nad kolejnymi innowacyjnymi wdrożeniami. Innowacyjność produkcji + innowacyjność technologii + innowacyjność dystrybucji = innowacyjność produktu = zadowolenie klientów = zwiększenie sprzedaży!

W 2016 r. udało nam się… osiągnąć znaczny wzrost sprzedaży, a co za tym idzie – udziału w polskim rynku w segmencie kosmetyków profesjonalnych, segmencie kosmetyków naturalnych i organicznych oraz dermokosmetyków. Dynamicznie zdobywamy także rynki zagraniczne, gdzie oferta naszych kosmetyków, m.in. certyfikowanych, spotyka się z olbrzymim zainteresowaniem.

Nasze najbardziej udane wdrożenie 2016 r. to… Aktywator Młodości – Hydranov Epidermalny kwas hialuronowy – 100 proc. naturalnego nawilżenia oraz linia modelująca ciało Eco Bio Repair Body Care.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 16:52