StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Joanna Sznajder, Laboratorium Kosmetyczne Ava: Konsumenci zaczynają rozumieć co to jest produkt ekologiczny

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Joanna Sznajder, dyrektor zarządzający, Laboratorium Kosmetyczne Ava.

Przed nami rok… kolejnych wyzwań, tak pod względem innowacyjności wdrożeń, jakie zaplanowaliśmy, jak i pogłębienia dotychczasowych kanałów dystrybucji. Rok utrzymania dotychczasowej dynamiki sprzedaży oraz konsekwencji w zaplanowanych działaniach rynkowych krajowych i zagranicznych. Wreszcie rok dynamicznego rozwoju, pod kątem inwestycji związanej z rozbudową firmy, unowocześnieniem zaplecza technologicznego i przygotowaniami do otwarcia nowego laboratorium spełniającego najwyższe standardy światowe.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… stworzenie unikalnej oferty handlowej dopasowanej do potrzeb klienta. Kończy się czas walki cenowej, rynek wymaga strategii opartej na budowaniu lojalności konsumenta. Widoczna jest bowiem tendencja przesuwania się kryterium wyboru produktu z ceny w kierunku jakości. Równocześnie sieci coraz bardziej inwestują w marki własne, co wpływa na zawężenie półki kosmetycznej oraz rozchwianie cen, przez co wiele ciekawych produktów nie ma szansy trafić do klientów.

Największej dynamiki spodziewamy się... w kosmetyce kolorowej, gdyż jest jeszcze wiele do zaoferowania. Klientki poszukują produktów trwałych, łatwiejszych w stosowaniu i przynoszących spektakularne efekty. Nowym trendem jest także kosmetyka kolorowa z pogranicza pielęgnacji – ma upiększać, tuszować, ale i leczyć oraz zawierać składniki pochodzenia naturalnego. Mocno odczuwalny jest rozwój kosmetyków naturalnych i organicznych oraz kosmetyków z pogranicza dermo oraz z pogranicza medycyny estetycznej i preparatów profesjonalnych.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… internetu i to w nim należy upatrywać rozwoju dystrybucji dla istniejących i nowych marek. Dystrybucja kosmetyków specjalistycznych ewoluuje nadal w kierunku drogerii, bowiem poszukują one produktów niszowych, którymi mogłyby konkurować z dużymi sieciami. Rozwija się mocno kanał apteczny oraz wzrasta sprzedaż w kanale sklepów eko i sklepów zielarskich. Natomiast dystrybucja kosmetyków masowych ewoluuje w kierunku marketów i coraz bardziej w kierunku dyskontów.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… szeroko rozumiana innowacyjność, dynamika. Nowe linie kosmetyczne, nowe kategorie, nowe technologie, nowoczesne formuły, nowe składniki aktywne, nowe opakowania, nowe promocje oraz nowe kanały informacyjne w ramach mediów społecznościowych umożliwiające dotarcie do klienta. Ciągłe poszukiwanie, odkrywanie nowych potrzeb konsumentów bądź też ich kreowanie poprzez wprowadzanie nowych kosmetyków.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… surowce tworzące na skórze barierę ochronną przed zanieczyszczeniem, ponieważ mocno rozwija się trend anty-pollution. Hitami będą systemy gwarantujące przenikanie składników aktywnych w głąb skóry, składniki naturalne i organiczne mające odpowiednie certyfikaty, nadal witamina C, retinol. Wracają algi morskie

Konsumenta 2017 charakteryzuje… wzrost zainteresowania własnym zdrowiem i ekologią. Konsumenci zaczynają czytać składy kosmetyków z coraz większym zrozumieniem, interesują się składnikami zawartymi w recepturze. Zaczynają rozumieć, czym powinien cechować się produkt ekologiczny. Zaczynają właściwie dobierać produkty, stawiać na wysoką jakość i korzystną cenę oraz walory estetyczne.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... dalszy rozwój i prace nad kolejnymi innowacyjnymi wdrożeniami. Innowacyjność produkcji + innowacyjność technologii + innowacyjność dystrybucji = innowacyjność produktu = zadowolenie klientów = zwiększenie sprzedaży!

W 2016 r. udało nam się… osiągnąć znaczny wzrost sprzedaży, a co za tym idzie – udziału w polskim rynku w segmencie kosmetyków profesjonalnych, segmencie kosmetyków naturalnych i organicznych oraz dermokosmetyków. Dynamicznie zdobywamy także rynki zagraniczne, gdzie oferta naszych kosmetyków, m.in. certyfikowanych, spotyka się z olbrzymim zainteresowaniem.

Nasze najbardziej udane wdrożenie 2016 r. to… Aktywator Młodości – Hydranov Epidermalny kwas hialuronowy – 100 proc. naturalnego nawilżenia oraz linia modelująca ciało Eco Bio Repair Body Care.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:09