StoryEditor
Producenci
21.09.2020 00:00

Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja został laureatem Employer Branding Excellence Awards 2020  

Employer Branding Excellence Awards 2020 to konkurs doceniający najlepsze praktyki employer branding‘owe polskich pracodawców. W tym roku Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, właściciel sieci drogerii Hebe, został laureatem kategorii „Strategia Employer Branding do 100 tys. zł“.

Podczas Gali konkursu Employer Branding Excellence Awards 2020, która odbyła się 10 września 2020 roku, pracodawcom wręczone zostały nagrody za najlepsze projekty employer brandingowe.  

„Ideą konkursu, organizowanego po raz dziewiąty przez HRM Institute, jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych praktyk employer brandingowych w Polsce, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych“ – tak konkurs ten opisują organizatorzy.

Wśród tegorocznych zwycięzców znalazła się kampania przygotowana przez Hebe we współpracy z agencją kreatywną Job’n’Joy. Dzięki przeprowadzonym działaniom, wizerunek sieci jako pracodawcy został odświeżony i unowocześniony, a inspiracją dla powstania kampanii był przede wszystkim barwny świat produktów kosmetycznych, połączony z chwytliwą grą słowną.

Kampania została przeprowadzona w narzędziach SoMe, digital oraz offline (m.in. w sklepach sieci) i bazowała na opracowanych wcześniej trzech filarach Hebe jako pracodawcy: „Malujemy wspólną przyszłość“, „Tworzymy piękniejszą rzeczywistość“, „Pielęgnujemy twój rozwój“. Pod tymi hasłami kryją się ważne dla firmy aspekty i korzyści pracy w Hebe.

Dzięki współpracy z agencją Jon’n’Joy na potrzeby kampanii powstał szereg spójnych materiałów, dedykowanych kandydatom, począwszy od stanowisk operacyjnych aż po kierownicze.

Cieszymy się, że kampania employer brandingowa Hebe została szeroko zauważona w mediach i doceniona w konkursie. Gratulujemy także wszystkim pozostałym laureatom. Najbardziej jednak cieszy nas pozytywny odbiór kampanii wśród kandydatów, a także naszych pracowników. Dzięki niej zbudowaliśmy większą rozpoznawalność i wzmocniliśmy pozycję Hebe jako pracodawcy. Kreatywna, przyciągająca uwagę i nowoczesna – ta kampania doskonale odzwierciedla istotę pracy w naszej sieci – powiedział Wojciech Żytkowiak, dyrektor HR JMDiF.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 15:22