
Jednym z nich jest to, że Polacy coraz chętniej uczestniczą w tego typu programach, którym przybywa uczestników. Członkostwo w nich deklaruje 62 proc. konsumentów.
– Jest to związane z tym, że mamy obecnie rynek omnichanel. Programy lojalnościowe łączą te kanały. 60 proc. uczestników mobilnych. Trzecim trendem jest to, że to właśnie rynek wyznacza oczekiwania konsumentów – zaznaczył Jarosław Sygitowicz.
Dodał też, że klienci zostali przyzwyczajeni do wyjątkowego traktowania. Lubią być zauważani, rozpoznawani, doceniani i nagradzani za zakupy, oczekując konkretnych benefitów. Istnieje szereg działań, które pomagają stworzyć dobrą więź z odbiorcami. Dla firmy najkorzystniej jednak jest kiedy klienci nawiązali z przedsiębiorstwem pewnego rodzaju relację, bo stają się lojalni.
– Firmom zależy na tym, aby zapisywać ludzi do programów ze względu na omnichanel i personalizację – podkreślił Jarosław Sygitowicz.