StoryEditor
Producenci
24.11.2010 00:00

Jarosław Cybulski: gupa Soraya-Dermika będzie polskim liderem na rynku kosmetyków

Jakie znaczenie ma włączenie kolejnej polskiej marki do portfolio Cederroth? Jarosław Cybulski: Dermika to czołowa polska marka premium o dużym potencjale, a strategią koncernu Cederroth jest przejęcie i rozwój marek, które są lub mają szansę stać się liderem na rodzimym rynku. Dermika doskonale uzupełni portfolio koncernu. Ona sama z kolei będzie mogła jeszcze efektywniej wykorzystać swoje możliwości.


Czy tożsamość Dermiki zostanie utrzymana i jaka będzie jej pozycja w Cederroth?
Obydwie marki – Soraya i Dermika – będą rozwijały się tak jak dotąd, niezależnie. Każda z marek zachowa własną strukturę, własny marketing i osobny dział badań. Jednocześnie skorzystamy z możliwość konstruktywnego dialogu działów naukowych, zajmujących się kreacją nowych produktów, będziemy prowadzić konsultacje i analizy wyników badań, wymianę doświadczeń i know-how. Dotyczy to zarówno współpracy naszych, polskich marek, jak również marek koncernu, który posiada jednostki badawcze na całym świecie. Korzyści biznesowe, jakie osiągnie Dermika dzięki obecności w koncernie, będą miały przełożenie na optymalizację rozwoju marki: wsparcie działu naukowego, marketingu i zwiększeniu nakładów na reklamę w mediach. Tak jak w przypadku Sorai, przyłączenie się Dermiki do międzynarodowego koncernu, oznacza dostęp do nowych technologii i substancji czynnych, wymianę myśli naukowej oraz doświadczeń.
Soraya dołączyła do Cederroth 10 lat temu. Od tamtej pory...
Sześciokrotnie zwiększyła swoje obroty, zautomatyzowała i unowocześniła fabrykę oraz planuje dalszy rozwój. Tuż przed wejściem do grupy Cederroth, w 1999 roku, Soraya wdrożyła system zarządzania jakością ISO 9001. Zaraz po połączeniu, fabryka w Radzyminie przeszła szczegółowy audyt szwedzkiego nadzoru farmaceutycznego i musiała dorównać bardzo wysokim standardom produkcyjnym obowiązującym w koncernie. Dzięki pozytywnemu wynikowi kontroli jakości, Soraya stała się główną jednostką badawczo-produkcyjną kosmetyki białej w całym koncernie. Produkcja kosmetyków odbywa się w oparciu o surowe międzynarodowe standardy technologiczne i jest kontrolowana na wszystkich etapach. Procedury jakościowe są bardzo restrykcyjne i rozpoczynają się już na etapie składników aktywnych. Wybieramy substancje czynne o potwierdzonej skuteczności, ale tylko te, które w perspektywie czasu są bezpieczne dla konsumentów i środowiska. Dział kontroli jakości wnikliwie sprawdza produkty na każdym etapie i bada je pod kątem mikrobiologicznym oraz fizykochemicznym. Nad utrzymaniem wysokiej jakości produktów czuwają specjaliści z dziedziny chemii, medycyny i biotechnologii zarówno z Polski, jak i innych placówek badawczych koncernu, a ich skuteczność i bezpieczeństwo potwierdzają liczne badania i testy w kraju i zagranicą. Soraya bierze pełną odpowiedzialność za produkt finalny i efekty jego działania. Poszczególne działy badań koncernu śledzą na bieżąco najnowsze odkrycia i wyniki badań w kosmetologii, medycynie i technologiach produkcji – poprzez związki branżowe, dostawców, drogą współpracy z akademiami medycznymi, uniwersytetami i organizacjami ekologicznymi – i dzielą się w obrębie koncernu wnioskami i wynikam tych badań.
Wejście do Cederroth otworzyło również przed nami możliwość rozwoju działu farmaceutycznego. Soraya stała się wyłącznym dystrybutorem marki Salvequick, będącej numerem jeden na rynkach skandynawskich wśród plastrów opatrunkowych oraz Pharbio Medical, wiodącego producenta leków i suplementów diety pochodzenia naturalnego.
Czego teraz mogą się spodziewać partnerzy handlowi Dermiki?
Zmiany na lepsze. Planujemy większe wsparcie dla Dermiki, zarówno w dziale handlowym, jak również w mediach i marketingu.
Czy firmy działające w koncernie mają wolną rękę w planowaniu kampanii, czy rozwiązania i strategie są im narzucane odgórnie?
Koncern Cederroth jest przeciwny globalizacji marek lokalnych i daję swobodę w planowaniu kampanii marketingowych oraz kreacji produktów. To jest szczególnie widoczne na przykładzie marki Salvequick, która w poszczególnych krajach oferuje konsumentom zmodyfikowane rozwiązania, dedykowane określonym potrzebom etnograficznym.
Soraya jest marką ze średniego segmentu cenowego, Dermika – marką premium. Czy to pozycjonowanie, a co za tym idzie różne strategie  cenowe i dystrybucyjne marek zostaną utrzymane?
Tak, podział marek zostanie utrzymany i będą się rozwijać niezależnie, zachowując tożsamość i strategię.
Jaki udział w polskim rynku chce uzyskać grupa Soraya-Dermika?
Szacuje się, iż sama konsolidacja plasuje nas obecnie na drugiej pozycji w kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy, pod względem wartości sprzedaży, po grupie L’Oréal, na równi z Nivea i na pierwszej pozycji spośród marek polskich. Według naszych prognoz przejęcie Dermiki zwiększy w przyszłym roku obroty Cederroth Polska do 163 mln zł. Jako grupa Soraya-Dermika zamierzamy osiągnąć razem 11-12 proc. wartościowych udziałów w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy.
Jakie są możliwości wykorzystania potencjału obu marek na świecie?
Marki będą sprzedawane poprzez istniejące oddziały koncernu, ale nie zapominajmy, że sieci również wprowadzają nasze produkty na rynki międzynarodowe. Warto docenić zasługi Rossmanna, który daje polskim markom szanse zaistnienia za granicą.
O przyłączenie Dermiki do Cederroth zabiegał pan od kilku lat. Teraz, gdy te plany udało się zrealizować, jakie stawia pan przed sobą cele?
Soraya w ciągu dziesięciu lat sześciokrotnie zwiększyła obroty. Chciałbym, aby ten sukces powtórzyła za granicą, a Dermika osiągnęła takie wartości sprzedaży jak Soraya w Polsce.
Dziękuję za rozmowę.

 

 


Cederroth daje lokalnym markom swobodę w planowaniu kampanii marketingowych oraz kreacji produktów. Twarzą Sorai w Polsce jest jedna  z najpopularniejszych współczesnych aktorek – Małgorzata Foremniak


Katarzyna Bochner

Wiadomości Kosmetyczne, Listopad 2010 Nr 11 (47)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 13:04
Piotr Kuc objął stanowisko dyrektora zarządzającego firmy Arkana Cosmetics.
Piotr Kuc, od listopada 2024 dyrektor zarządzający Arkana Cosmeticsfot. LinkedIn

– Bardzo się cieszę, że dołączył do nas Piotr Kuc, manager odnoszący sukcesu na rynku polskim i w skali globalnej wnoszący doświadczenie w obszarach: strategii, budowania zespołów, optymalizacji procesów, znajomość rynku kosmetycznego, etc Jestem pewien, że nasza współpraca pozwoli zrealizować ambicje Arkana Cosmetics osiągnięcia liczącego się gracza na rynkach międzynarodowych i w Polsce – napisał Wojciech Pyzik, właściciel Arkana Cosmetics.

Piotr Kuc został wybrany na stanowisko dyrektora zarządzającego w procesie rekrutacyjnym. Właściciel firmy rozpoczął poszukiwania menedżera kilka miesięcy temu. W ogłoszeniu publikowanym wówczas na portalu LinkedIn Wojciech Pyzik informował, że po 12 latach działalności i ciągłego rozwoju firma doszła do etapu „profesjonalizacji firmy” tzn. wdrażania ambitnej strategii  na najbliższe 4-5 lat, ułożenia procesów i ich prawidłowego zarządzania oraz zredefiniowania ról. Chciał aby w ciągu najbliższych 1,5-2 lat firma była samodzielna, uniezależniona od niego jako od właściciela.

Piotr Kuc jest doświadczonym managerem. Przedstawia się jako ekspert od budowania strategii i wzrostu przedsiębiorstw oraz zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo. Był związany z takimi firmami jak Coty, Eveline, Gerber, Brand New Galaxy, gdzie zajmował stanowiska zarządzające.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 10:51
L’Oréal inwestuje w dekarbonizację dostawców dzięki funduszowi Solstice
Shutterstock

L’Oréal Groupe we współpracy z Chenavari Investment Managers ogłosił uruchomienie funduszu Solstice, którego celem jest wsparcie finansowe dostawców w realizacji projektów związanych z dekarbonizacją. Na początek firma przeznaczyła na ten cel 50 milionów euro, wspierając swoje zobowiązania w zakresie emisji Scope 3 i ułatwiając małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do finansowania.

L’Oréal Groupe, we współpracy z europejskim specjalistą ds. kredytów Chenavari Investment Managers, zainicjował fundusz Solstice, aby odpowiedzieć na rosnącą potrzebę wsparcia finansowego dla projektów dekarbonizacyjnych. Fundusz skierowany jest do dostawców przemysłowych, w tym partnerów L’Oréal, i umożliwia finansowanie inicjatyw takich jak modernizacja procesów przemysłowych, rozwój czystej energii czy ekologiczny transport. Projekt jest otwarty na dodatkowe inwestycje ze strony innych instytucji, co pozwala na dalsze zwiększanie jego zasięgu.

Antoine Vanlaeys, dyrektor operacyjny L’Oréal Groupe, podkreślił znaczenie współpracy z dostawcami, wśród których jest ponad 35 000 partnerów firmy. „Fundusz Solstice pozwoli nam przyspieszyć wspólną transformację w kierunku bardziej zrównoważonego modelu działania” – zaznaczył. Christophe Babule, dyrektor finansowy L’Oréal Groupe, dodał, że kluczowym aspektem inicjatywy jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw, które często mają utrudniony dostęp do kapitału na projekty związane z ochroną środowiska.

Dekarbonizacja procesów przemysłowych to wyzwanie wymagające znacznych nakładów finansowych, co podkreślił Loïc Fery, dyrektor generalny Chenavari. „Partnerstwo z L’Oréal pozwala nam wypełniać lukę w finansowaniu działań na rzecz klimatu oraz wspierać tworzenie nowych, niskoemisyjnych praktyk przemysłowych” – powiedział Fery. Fundusz Solstice wpisuje się w szerszy kontekst działań na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych na globalną skalę.

L’Oréal, jako lider w zakresie zrównoważonego rozwoju, zainwestował nie tylko środki finansowe, ale także zaangażował zespoły w rozwój funduszu Solstice. Firma zaprasza inne korporacje do przyłączenia się do tego pionierskiego projektu, który może przyczynić się do szybszej transformacji przemysłowej w kierunku bardziej odpowiedzialnych praktyk.

Czytaj także: Na plaże w Sydney trafiły tysiące czarnych kulek z chemikaliami - to prawdopodobnie odpady z produkcji kosmetyków lub środków czystości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2024 14:33