StoryEditor
Producenci
09.03.2023 00:00

Jaki świat zostawimy naszym dzieciom? MUSTELA podejmuje wyzwanie ekologiczne

Czy wiesz, że tworzywo sztuczne jest trzecim najczęściej produkowanym materiałem na świecie, a jego wpływ na środowisko jest katastrofalny? Plastik jest wszechobecny w naszym życiu i przejmuje kontrolę nad każdym ekosystemem, od płynącej w nas krwi po głębiny oceanów. Z tego powodu musimy podjąć natychmiastowe działania i radykalnie zmniejszyć produkcję oraz zużycie tego materiału

•  Łazienka, zaraz po kuchni, to pomieszczenie w naszym domu, w którym znajduje się największa ilość tworzywa sztucznego! We Francji można by zmniejszyć ilość odpadów pochodzących z produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych o ponad 40 000 ton rocznie, poprzez zmianę nawyków konsumentów: używanie mydła w kostce, kupowanie żelu pod prysznic w butelkach wielokrotnego użytku lub płacenie kaucji za butelki

•  Ponad 40% tworzywa sztucznego jest używane tylko raz i trafia do kosza, choć produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego są tak naprawdę potrzebne tylko w sektorze medycznym.

•  Tworzywo sztuczne rozkłada się 450 lat! Plastikowa butelka na wysypisku śmieci rozkłada się 450 lat w wyniku fotorozkładu (oznacza to, że przez lata promieniowanie UV emitowane przez słońce rozkłada tworzywo sztuczne na coraz mniejsze kawałki).

•  Co minutę do oceanu trafia ciężarówka wypełniona tworzywem sztucznym, co daje 15 ton co 60 sekund. Największy odsetek wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych pochodzi z opakowań. Przyczynia się to do powstawania „wysp śmieci”, czyli skupisk odpadów z tworzyw sztucznych, pokrywających miliony kilometrów kwadratowych, więżących lub zabijających gatunki morskie.

„Obecnie życie jest zakłócane pandemiami, globalnym ociepleniem i konfliktami militarnymi. W wyniku tego rodzice z całego świata coraz częściej zastanawiają się, jaka jest ich rola i jaki świat chcą zostawić swoim dzieciom. Świat, w którym kwestie środowiskowe są traktowane priorytetowo, a odpowiedzialne inicjatywy przedsiębiorstw i rządów są na porządku dziennym” – mówi Sophie Robert-Velut, Dyrektor Zarządzający Marki MUSTELA, w Laboratories Expanscience od 2019 roku.

„Tutaj, w Mustela, nie twierdzimy, że samodzielnie możemy rozwiązać problemy związane ze zmianą klimatu, jednak podstawą naszej działalności jest utwierdzenie rodziców w przekonaniu, że mogą wychowywać zdrowe dzieci w zdrowym środowisku. Wierzymy, że powinniśmy żyć tak, aby nie narażać na szwank naszej przyszłości, a we wszystkich naszych działaniach zmniejszać swój ślad węglowy i odgrywać swoją rolę w kształtowaniu lepszej przyszłości dla naszych dzieci. Wraz z innymi B Corpami zobowiązujemy się do zrobienia wszystkiego, co konieczne, aby świat osiągnął swoje cele w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, gdyż lekceważenie zagrożeń dla bioróżnorodności byłoby dużym błędem.

Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszych działań w celu zmniejszenia ilości odpadów oraz negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko. W tym celu tworzymy produkty o stałej konsystencji, co zmniejsza zapotrzebowanie na pojemniki i opakowania, wprowadzamy butelki wielokrotnego użytku i chusteczki nadające się do prania oraz zachęcamy do zmniejszania liczby produktów w łazienkach dzięki uniwersalnym produktom do pielęgnacji skóry i włosów dla całej rodziny” – podkreśla Sophie Robert-Velut.

Czytaj także: Marzec międzynarodowym miesiącem firm z certyfikacją B-Corp

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.03.2025 15:53
L’Oréal otwiera największe centrum badawczo-innowacyjne poza Francją
L‘Oréal

L’Oréal Groupe oficjalnie otworzyło swoje nowe Centrum Badawczo-Innowacyjne (R&I) w Clark, w stanie New Jersey. To największa tego typu placówka firmy poza Francją, obejmująca powierzchnię niemal 23 000 mkw i stanowiąca inwestycję o wartości 160 milionów dolarów. Budowa obiektu rozpoczęła się w 2022 roku, a pełnoskalowa działalność ruszyła w lutym 2025 roku. Centrum podkreśla długoterminowe zaangażowanie L’Oréal w amerykański rynek, gospodarkę i rozwój miejscowej kadry naukowej.

Nowe centrum R&I odegra kluczową rolę w rozwoju marek należących do L’Oréal, takich jak Maybelline, CeraVe, Redken i Kiehl’s. Wśród najważniejszych elementów kompleksu znajduje się modułowe laboratorium o powierzchni 2 400 mkw, centrum współtworzenia produktów, które może codziennie przyjmować do 400 uczestników testów konsumenckich, oraz mini fabryka umożliwiająca dopracowanie finalnych receptur przed pełnoskalową produkcją.

Placówka zatrudni ponad 600 naukowców, inżynierów i badaczy, wspierając rozwój innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w dziedzinie kosmetyki. Będzie także współpracować z czołowymi uczelniami, firmami biotechnologicznymi i startupami, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, inkluzywności oraz dostosowywaniu produktów do różnych typów skóry i włosów. Centrum w New Jersey dołącza tym samym do globalnej sieci R&I L’Oréal, obejmującej ośrodki we Francji, Brazylii, RPA, Indiach, Chinach i Japonii.

Zdaniem Barbary Lavernos, wiceprezeski i dyrektorki ds. badań, innowacji i technologii w L’Oréal, Stany Zjednoczone odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości branży kosmetycznej. Jak podkreślił również David Greenberg, CEO L’Oréal USA, inwestycja ta pozwoli firmie na wdrażanie przełomowych innowacji, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju amerykańskiej gospodarki i tworzenia nowych miejsc pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.03.2025 15:04
Johnson & Johnson podejmuje kolejną próbę zakończenia sporów dotyczących talku
Getty Images

Spółka zależna Johnson & Johnson, Red River Talc, złożyła wniosek do sądu upadłościowego w Teksasie w celu uzyskania zgody na ustanowienie funduszu powierniczego przeznaczonego na rozliczenie około 93 000 spraw związanych z talkiem. Propozycja ta stanowi część strategii prawnej znanej jako „Texas Two Step”, która pozwala firmie na rozstrzyganie roszczeń poprzez procedury upadłościowe.

Według raportu opublikowanego przez The Wall Street Journal, 83 procent wnioskodawców zagłosowało za przyjęciem porozumienia. Plan zakłada utworzenie funduszu w wysokości 9 miliardów dolarów amerykańskich, co oznacza, że każdy z poszkodowanych otrzyma średnio 120 000 dolarów. Jest to próba systemowego rozwiązania problemu roszczeń dotyczących rzekomego powiązania produktów zawierających talk z problemami zdrowotnymi.

Johnson & Johnson od dłuższego czasu dąży do zamknięcia wszystkich postępowań sądowych związanych z talkiem poprzez zastosowanie procedury upadłościowej. Część ekspertów prawnych oraz przeciwników tej strategii podnosi argument, że dochodowe przedsiębiorstwo nie powinno mieć możliwości wykorzystywania prawa upadłościowego do unikania odpowiedzialności finansowej. Krytycy twierdzą, że „Texas Two Step” pozwala dużym firmom na minimalizowanie strat finansowych kosztem poszkodowanych.

Decyzja sądu w tej sprawie będzie miała istotne znaczenie dla przyszłości tego rodzaju procesów upadłościowych w Stanach Zjednoczonych. Jeśli wniosek Red River Talc zostanie zatwierdzony, może to stworzyć precedens dla innych korporacji, które stoją w obliczu masowych pozwów. Jednocześnie poszkodowani będą musieli zdecydować, czy zaproponowana kwota rekompensaty jest dla nich satysfakcjonującym rozwiązaniem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. marzec 2025 19:14