Celem branży kosmetycznej jest szybkie, bezpieczne i wydajne dostarczanie konsumentom najbardziej zrównoważonych rozwiązań. Producenci kosmetyków starają się zmaksymalizować swój pozytywny wpływ i zminimalizować negatywny wpływ na środowisko, gospodarkę i ogół społeczeństwa.
Podjęcie działań dla zwiększenia zrównoważenia firmy niekoniecznie wymaga dużych inwestycji i może przynieść jej wiele korzyści, takich jak oszczędzanie pieniędzy, przyciąganie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży i poprawę reputacji firmy.
Cosmetics Europe opracował dokument, który ma pomóc firmom, w szczególności małym i średnim (MŚP), które w sektorze kosmetycznym rozpoczynają działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest on ukierunkowany na właścicieli / dyrektorów firm i ma na celu udzielenie praktycznych porad. Cały łańcuch dostaw kosmetyków, od początkowego pozyskiwania surowców i design, przez produkcję, dystrybucję i użytkowanie oraz utylizację przez konsumentów, może mieć wpływ na zrównoważony rozwój.
Dziesięć kroków do zrównoważonego rozwoju w firmie kosmetycznej
1. Dowiedz się, czym jest zrównoważony rozwój
2. Zrozum, dlaczego zrównoważony rozwój jest dobry dla Twojej firmy
3. Wyznacz „mistrza zrównoważonego rozwoju” w firmie
4. Sprawdź, kto może ci pomóc
5. Oceń wpływy swojej firmy (środowiskowe, społeczne i ekonomiczne)
6. Określ obszary, w których możesz działać
7. Opracuj swoją strategię zrównoważonego rozwoju w perspektywie krótko- i średnioterminowej
8. Zbuduj mapę drogową i plan działania
9. Rozpocznij własną podróż do zrównoważonego rozwoju
10. Regularnie przeglądaj postępy i utrzymuj komunikację.
Sukces zrównoważonego rozwoju w każdej firmie wymaga czterech rzeczy:
- Zobowiązania najwyższego kierownictwa lub właściciela firmy
- Przekazywanie go wszystkim członkom firmy
- Wykonywanie zrównoważonego rozwoju jest częścią pracy każdej osoby
- Planowania i monitorowania.
Zaangażowanie
Czy nazywa się to wizją, filozofią, czy po prostu stanowiskiem firmy w kwestii zrównoważonego rozwoju,
ważne jest, aby wszyscy pracownicy firmy zrozumieli, że jego zarząd i właściciele są zaangażowani w bardziej zrównoważoną przyszłość na dłuższą metę. Zrównoważony rozwój zajmie to trochę czasu i wysiłku, ale ostatecznie przyniesie korzyści środowisku firmy, jej pracownikom i społeczności, gdzie działa.
Komunikacja
Wszyscy w firmie muszą odegrać swoją rolę, jeśli zrównoważony rozwój ma odnieść sukces. Każdy będzie musiał zrozumieć, czym jest zrównoważony rozwój - konieczna będzie pewna edukacja wewnętrzna na początku. Regularne raporty z postępów i podkreślenie sukcesów i porażek będzie ważne. Nie muszą być skomplikowane, raczej proste historie, które pomogą wykazać, że firma pozostaje zaangażowana w zrównoważony rozwój. Nie boi się komunikować sukcesów i porażek, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy.
Zrównoważony rozwój to zadanie dla każdego
Sukces jest bardziej prawdopodobny, jeśli wszyscy są odpowiedzialni za ideę zrównoważonego rozwoju. Nie każdy może wnieść tu duży wkład; ale dużo mniejszych, codziennych wysiłków składa się na duży efekt. Dbałość o szczegóły i dokonywanie właściwych wyborów, czy to jest zakup materiałów biurowych, prowadzenie produkcji bardziej wydajnie lub zmniejszenie ilości odpadów to część zrównoważonego rozwoju.
Planowanie i monitorowanie
Planowanie jest kluczowym składnikiem w długim okresie takiego programu jak zrównoważony rozwój. Trzeba tylko zacząć, rozpęd ma kluczowe znaczenie. Użyj planu co zrobić, jak sprawdzić rezultaty i działać w jego ramach.
- Plan: Opracuj, co należy zrobić i jak
- Do: Wdrożenie planu
- Sprawdź: Upewnij się, że twój plan dostarcza wyniki, których oczekujesz
- Działaj: Podejmij wymagane działania naprawcze i upewnij się, że dobra praktyka jest „zamknięta”
Popraw i powtórz cykl Planuj-Wykonaj-Sprawdź-Działaj regularnie.