Warsztaty poprzedzone były prezentacjami agencji kreatywnej Nonoproblemo oraz czołowych firm z branży opakowaniowej: Albea Group, Heinz Glas, Heinz Plactics, MMP Neupack, MPS Białystok, TFP, Skanem i Smurfit Kappa. Bezcenne okazały się wskazówki dotyczące trendów w projektowaniu opakowań, wykorzystywanych technologii oraz ich wpływu na koszty. – Inne opakowanie nie znaczy droższe – przekonywali eksperci. Zarazem podkreślali, że jego końcowa cena będzie uzależniona od użytego surowca (np. szkło albo plastik) i barwnika, wielkości opakowania, rodzaju zamknięcia, wielkości serii produkcyjnej, a także sposobu pakowania.
Uczestnicy warsztatów rozmawiali także o tym, jak usprawnić współpracę pomiędzy działami marketingu a wykonawcami opakowań z korzyścią dla obu stron. – Przyjdźcie z pomysłem, ideą, powiedzcie, czego oczekujecie, a nam zostawcie kwestie techniczne. To my jesteśmy fachowcami i dobierzemy właściwe materiały i technologie, aby uzyskać oczekiwany efekt – zgodnie podkreślali wykładowcy. Zachęcali także do trzymania właściwych etapów projektowania i produkcji, aby nie zdominowała ich faza paniki, w którą popadają wszyscy – i zleceniodawcy, i wykonawcy – gdy termin realizacji zadania wyznaczony jest „na wczoraj”.
Co jest ważniejsze – kreacja czy budżet? Od tego pytania nie daje się uciec przy tworzeniu nowego produktu, jego opakowania i koncepcji marketingowej. Rozumiejąc potrzebę panowania nad wydatkami eksperci przekonywali: – Wychodzenie poza schemat, zabawa kolorami, formą opakowania, kształtem i materiałami mogą sprawić, że zwykły produkt pojawi się w całkowicie nowej odsłonie.
Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe wskazówki uczestnicy warsztatów przystąpili do pracy. Wykazali się wyjątkową kreatywnością. W ciągu dwóch godzin stworzyli koncepcje nowych produktów i ich opakowań, dopasowując budżet i strategię marketingową do odpowiednich wytycznych. Jury, w składzie Kamila Radomska-Woźniak (dyrektor, Nonoproblemo), Agnieszka Gryc (dyrektor marketingu, Dax Cosmetics), Katarzyna Bochner (redaktor naczelna, Wiadomości Kosmetyczne) oraz Maciej Kempa (dyrektor wdrożeń, Oceanic) oceniali koncepcję kreatywną produktu (wygląd, nazwę, hasło reklamowe), dopasowanie do grupy odbiorczej i kanału sprzedaży, skojarzenie z przedmiotem inspirującym oraz wykorzystanie budżetu.
W końcowym etapie o palmę pierwszeństwa walczyły produkty: BrodaWay (do stylizacji brody), FYF (preparat na wypryski dla młodzieży), czy też Monday Morning (kosmetyk do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn, z dodatkiem lekkiego fluidu, gwarantujący perfekcyjny wygląd o poranku). Ostatecznie zwyciężył ten ostatni. (kb)
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski