StoryEditor
Producenci
21.10.2019 00:00

Jak osiągnąć sukces w biznesie kosmetycznym?

Wszyscy znamy firmy kosmetyczne, które wydają się mieć ten sam potencjał – ale jedna jest na pewnej drodze do sukcesu, a druga utknęła na etapie walki o przetrwanie. Dlaczego tak jest – tłumaczy Adrienne Varga, australijska ekspertka i właścicielka salonu kosmetycznego.

Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukcesy, a inne nie? Odpowiedź nie brzmi tak, jak powinna, czyli że prężnie rozwijająca się firma znajduje się w lepszej lokalizacji, wydała fortunę na duży branding lub podcinała rynek ceną. Nie – rozwiązanie leży po stronie właściciela firmy. Przyjrzyjmy się zatem, co odróżnia odnoszącego sukcesy właściciela biznesu kosmetycznego od tego, którzy walczy. Co możesz od razu wdrożyć, aby rozpocząć pozytywne zmiany w swojej firmie? Co robią, ci, którzy zwyciężają?

1. Szukają odpowiedzi. Zatrzymaj się na chwilę i spójrz w lustro. To właśnie robią ludzie sukcesu - nie spiesz się, zastanawiaj się i bądź otwarty na to, w jaki sposób możesz przyspieszyć i dokonać prawdziwej, trwałej zmiany. Jeśli nie jesteś tam, gdzie chcesz być w swojej firmie, to dlatego, że jeszcze nie nauczyłeś się, co musisz wiedzieć, aby się tam dostać. Przypatrz się jakim jesteś liderem? Czy Twój zespół wie, czego oczekujesz? Czy im ufasz? Może uważasz, że to pech, że twój zespół osiąga gorsze wyniki, klienci narzekają, a Twój sklep zbiera kurz na półce? Możesz robić wszystkie wymówki na świecie, ale prawda jest taka, że ​​patrzysz na siebie - musisz być zmianą. To, co stoi między tobą a sukcesem, to ty.

2. Mają jasny plan. Przedsiębiorcy planują przyszłość – zawsze, codziennie, co tydzień, każdego miesiąca. Niezależnie od tego, czy jest to harmonogram szkolenia zespołu, kalendarz marketingowy na następne dwanaście miesięcy, czy lista kontrolna na dziś, przejrzysty plan stanowi ramy potrzebne do wykonania zadań. Doświadczeni ludzie biznesu uwzględniają swój zespół w planowaniu, aby każdy rozumiał cele i oczekiwania. Jeśli zmieniasz zdanie, cały czas zmieniasz kierunek lub czujesz się przytłoczony od rana, to dlatego, że nie masz jasnego planu.

3. Znają różnicę między liderem a szefem. Czy zastanawiasz się kiedyś, czy jesteś szefem, czy przywódcą? Czy rozumiesz różnicę? Szefowie zarządzają członkami swojego zespołu, przydzielają zadania i mówią im, co mają robić, nie wyjaśniając dlaczego, a nawet jak. Bossowie nie proszą o wkład zespołu ani wysiłek. Nie zachęcają do szkolenia ani tworzenia ścieżek kariery. Liderzy komunikują się otwarcie i wyraźnie. Liderzy zabierają swój zespół w podróż, inspirując ich do kreatywności i innowacyjności. Wydobywają to, co najlepsze w otaczających ich ludziach. Ludzie lubią podążać za liderami, poświęcają się im. I nic nie przebije lojalnego członka zespołu, który chce przyczynić się do sukcesu firmy. Zaangażowani członkowie zespołu dzielą się Twoimi celami, rozumieją twoje aspiracje i pracują z Tobą, aby magia się wydarzyła. Włączają taki sposób myślenia.

4. Odnoszący sukcesy właściciele firm mają zupełnie inny sposób myślenia, który je wyróżnia. Kiedy sprawy stają się trudne i napotykają przeszkodę, nie poddają się. Rozumieją, że kiedy mówisz do siebie „Nie mogę”, tak naprawdę mówisz swojemu mózgowi, by „przestał nad tym pracować”. Wiedzą zadać właściwe pytanie: „Jak mogę?” To wysyła sygnał do mózgu: „Zacznij nad tym pracować”. Twój mózg jest magiczny. Będzie wymyślał dla ciebie świetne pomysły w kółko. Pytaj, a ostatecznie pojawi się rozwiązanie twojego problemu.

5. Zarządzają czasem i przekazują swoje zadania. Ludzie sukcesu rozumieją znaczenie zarządzania czasem. Są wytrwali, zdyscyplinowani i potrafią skupić się na tym, co ważne. Przedsiębiorcy delegują zadania osobom wokół nich. Uznają, że inni ludzie są zdolni i godni zaufania, a próba zrobienia wszystkiego samemu to przepis na katastrofę. Otaczają się wspaniałym zespołem - ludźmi chętnymi i zdolnymi, a następnie prowadzą ich do sukcesu. Próba kontrolowania każdej rzeczy w twoim biznesie zapewni ci gorzkie doświadczenia. Wkrótce poczujesz się przytłoczony i bardzo samotny. Naucz się ufać swojemu zespołowi. Pozwól im udowodnić, co potrafią. Zdziwisz się, jak bardzo są utalentowani. Nigdy nie przestają się uczyć.

6. Odnoszący sukcesy właściciele firm wierzą w innych. Są otwarci na nowe informacje, świeże pomysły i mądrzejsze sposoby realizacji. Dzień, w którym zdecydujesz, że wiesz wszystko, to dzień, w którym wydasz na siebie wyrok śmierci. Wszystko w życiu podlega ciągłej zmianie. Aby odnieść sukces, musisz kształcić się na wielu poziomach. Możesz być pięciogwiazdkowym stylistą fryzjerskim lub wysoko wykwalifikowaną kosmetyczką, ale czy naprawdę wiesz, jak zarządzać zespołem, finansami i biznesem? Nie? No to zacznij się uczyć.

7. Są elastyczni. Odnoszący sukcesy właściciele firm wiedzą, jak wyjść poza sytuację i zobaczyć ją bez emocjonalnego przywiązania. Jeśli muszą zmienić sposób myślenia o czymś, aby osiągnąć lepszy wynik, robią to. Przeszli poza stan „ego”, gdzie nie ma już znaczenia, kto ma rację, a kto nie. Liczy się to, co należy zmienić, aby przenieść działalność we właściwym kierunku. Im bardziej jesteś elastyczny, tym bardziej prawdopodobne jest to, że wykorzystasz nawet najbardziej niewygodną sytuację.

8. Odnoszący sukcesy właściciele firm wiedzą, że upadek jest częścią prowadzenia firmy. Biorą każdą sytuację, analizują ją, wykorzystują to, co ważne, a resztę pozostawiają. Są pewni, że zawsze znajdą rozwiązanie, bez względu na to, jak duże lub małe wydaje się to wyzwanie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 10:56
Avon otrzymał certyfikat Leaping Bunny od Cruelty Free International
Avon otrzymał finalnie certyfikat Leaping Bunny.Avon
Certyfikat Leaping Bunny jest wynikiem współpracy Avonu z Cruelty Free International, która rozpoczęła się w lipcu 2023 roku. Proces uzyskania certyfikatu obejmował dokładne badanie ponad 8 tys. surowców oraz zaangażowanie dostawców w przypadku ponad 4 tys. surowców. Dzięki tym działaniom Avon mógł zagwarantować, że jego produkty spełniają najwyższe standardy cruelty-free.

Pierwsze produkty Avon, w tym perfumy, linia Avon Care i linia Anew, uzyskały akceptację Leaping Bunny latem 2023 r., a następnie trwały prace nad uwzględnieniem wszystkich kategorii produktów.

Kristof Neirynck, dyrektor generalny Avon, stwierdził:

Po trzydziestu latach pracy nad zakończeniem testów kosmetyków na zwierzętach z dumą osiągnęliśmy ten kamień milowy i uzyskaliśmy certyfikat Leaping Bunny. To osiągnięcie odzwierciedla nasze przekonanie, że piękno powinno być wolne od okrucieństwa, a także nasze wieloletnie zaangażowanie w uczynienie świata lepszym miejscem dla wszystkich.

Program ten stanowi uznany na całym świecie złoty standard dla produktów wolnych od okrucieństwa, a zatwierdzenie globalnej marki kosmetyków Avon stanowi część jej partnerstwa z Cruelty Free International, które zostało ogłoszone po raz pierwszy w lipcu 2023 r. Leaping Bunny odnotował 111 proc. wzrost liczby marek pytających o certyfikację w ostatnich latach, co pokazuje, że globalny popyt konsumentów na marki wolne od okrucieństwa napędza zmiany.

Michelle Thew, dyrektorka generalna Cruelty-Free International, skomentowała nową certyfikację:

Uzyskanie aprobaty Leaping Bunny było dla Avon niesamowitą podróżą i jestem zachwycona, że ​​cała gama jej produktów została teraz potwierdzona jako wolna od okrucieństwa. Współpraca z Avon, która pomogła w zakończeniu testów na zwierzętach i w pełni powitała tak globalną markę i markę w rodzinie Leaping Bunny, była naprawdę ekscytująca. Nie mogę się doczekać naszej dalszej współpracy na rzecz zakończenia testów na zwierzętach.

Czytaj także: Daniel Przemęcki, Avon: Sercem naszej firmy jest społeczność kobiet, które łączy pasja do kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 13:30