StoryEditor
Producenci
18.07.2018 00:00

Inwestorzy doceniają medycynę estetyczną

Abris inwestuje w polską spółkę ITP, jedną z najszybciej rozwijających się firm na rynku medycyny estetycznej.

Nept Holdings sarl, spółka zależna funduszu Abris CEE Mid-Market III LP, zarządzanego przez Abris Capital Partners Ltd., sfinalizowała przejęcie pakietu akcji ITP S.A., polskiej firmy obecnej ze swoimi produktami z zakresu medycyny estetycznej na ponad 45 zagranicznych rynkach.

To już piąta inwestycja Abris w ramach 500 mln euro pozyskanych jesienią 2017 roku od międzynarodowych inwestorów na wsparcie interesujących projektów biznesowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

– Zamierzamy wspomóc firmę ITP nie tylko finansowo, ale także, a może przede wszystkim, naszym know-how i zrobić z niej międzynarodową gwiazdę rynku medycyny estetycznej – komentuje Paweł Gieryński, partner zarządzający w Abris Capital Partners.

ITP to firma działająca na rynku medycyny estetycznej, beauty, fitness oraz wellness. Jest właścicielem marki Neauvia – nowej generacji wypełniaczy tkankowych z kwasem hialuronowym oraz linii profesjonalnych kosmeceutyków. Firma specjalizuje się w selekcji  technologii i światowych marek w zakresie medycyny estetycznej, urządzeń medycznych i sprzętu wellness, które następnie sprzedaje na polskim i zagranicznych rynkach. 

– Obecnie skupiamy się przede wszystkim na dalszym rozwoju wypełniaczy tkankowych Neauvia. To owoc prac własnego działu B+R i nasz hit eksportowy obecny na wielu zagranicznych rynkach. Chcemy jeszcze bardziej postawić na międzynarodową ekspansję. Mamy już silną pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie, a nasze produkty dystrybuowane są na pięciu kontynentach, w tym na tak odległych rynkach, jak Korea, Japonia czy Chile. Mamy apetyt na więcej. Teraz czas na Chiny i USA – największe na świecie rynki. W Chinach zaczęliśmy już procedurę rejestracyjną, natomiast w USA odpowiedni wniosek złożymy zapewne pod koniec tego roku. Aby to wszystko zrealizować potrzebowaliśmy  partnera, który oprócz finansowania dalszego wzrostu zapewni nam profesjonalne wsparcie w poprowadzeniu przez meandry międzynarodowej ekspansji. Dlatego właśnie wybraliśmy Abris Capital Partners – podsumowuje Gabriele Drigo, prezes zarządu ITP S.A.

Alexander Podvysotskiy, investment manager w Abris Capital Partners, dodaje: – Branża medycyny estetycznej ma olbrzymi potencjał, a stopień jej rozwoju w Polsce nadal jest dużo niższy niż w Europie Zachodniej czy USA. Globalną wartość tego rynku szacuje się na ok. 9 mld dolarów. I według prognoz będzie ona dynamicznie rosła. Chcemy razem z ITP S.A. mieć w tym swój udział.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 18:04