StoryEditor
Producenci
27.10.2023 14:58

Inter Parfums osiągnęło wynik sprzedażowy 368 mln dolarów w Q3

Inter Parfums Inc. ogłosiło, że w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 września 2023 r. sprzedaż netto wzrosła do 368 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z 280 milionów dolarów w trzecim kwartale 2022 r. W ujęciu rocznym sprzedaż netto spółki za okres dziewięciu miesięcy zakończony 30 września wzrosła o 27 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Jean Madar, prezes i dyrektor generalny Inter Parfums, przypisuje ten wzrost dobrym warunkom rynkowym w połączeniu ze zwiększonym udziałem w rynku wynikającym z wprowadzenia na rynek nowych produktów, rozszerzenia marki i ciągłej popularności starszych zapachów.

Działalność Inter Parfums w Europie wzrosła w trzecim kwartale o 18 proc., a wszystkie marki firmy osiągnęły wzrost przychodów. Sprzedaż trzech największych marek spółki: Coach, Montblanc i Jimmy Choo wzrosła odpowiednio o 32 proc., 20 proc. i 6 proc. Nowsze premiery, w tym Jimmy Choo Rose Passion, Montblanc Signature Absolue i Explorer Platinum oraz Coach Green i Love w dalszym ciągu osiągały dobre wyniki. Średniozyskowne marki Inter Parfums, takie jak Lanvin, Kate Spade, Rochas, Van Cleef & Arpels i Karl Lagerfeld, również odnotowały wzrost sprzedaży.

W przypadku działalności zlokalizowanej w USA wzrost firmy o 64 proc. w trzecim kwartale wynikał przede wszystkim z doskonałych wyników w Donna Karan/DKNY, GUESS i Ferragamo. Marki te odnotowały odpowiednio wzrost o 230 proc., 59 proc. i 55 proc.

W tym kwartale Inter Parfums wprowadziło na rynek trio zapachów GUESS Originals, kolekcję zapachów włączających płeć, duet Hollister’s Feelin’ Good oraz zainicjowało pierwszą fazę wdrażania dystrybucji Abercrombie & Fitch Fierce. Firma rozpoczęła od wstępnej dystrybucji tego zapachu na wybranych rynkach i spodziewa się, że większość dystrybucji w fazie 1 zostanie wdrożona w czwartym kwartale. Inter Parfums wprowadziło także swoje pierwsze rozszerzenie oferty marki dla DKNY, Be Delicious Orchard St., które od chwili swojej premiery w sierpniu radzi sobie wyjątkowo dobrze. Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami duet domów mody Donna Karan/DKNY jest obecnie drugą co do wielkości marką w ramach swojej działalności w USA.

Czytaj także: Segmenty mody i urody Maison Rochas skonsolidowane pod szyldem Inter Parfums

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 15:42