StoryEditor
Producenci
27.10.2023 14:58

Inter Parfums osiągnęło wynik sprzedażowy 368 mln dolarów w Q3

Inter Parfums Inc. ogłosiło, że w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 września 2023 r. sprzedaż netto wzrosła do 368 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z 280 milionów dolarów w trzecim kwartale 2022 r. W ujęciu rocznym sprzedaż netto spółki za okres dziewięciu miesięcy zakończony 30 września wzrosła o 27 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Jean Madar, prezes i dyrektor generalny Inter Parfums, przypisuje ten wzrost dobrym warunkom rynkowym w połączeniu ze zwiększonym udziałem w rynku wynikającym z wprowadzenia na rynek nowych produktów, rozszerzenia marki i ciągłej popularności starszych zapachów.

Działalność Inter Parfums w Europie wzrosła w trzecim kwartale o 18 proc., a wszystkie marki firmy osiągnęły wzrost przychodów. Sprzedaż trzech największych marek spółki: Coach, Montblanc i Jimmy Choo wzrosła odpowiednio o 32 proc., 20 proc. i 6 proc. Nowsze premiery, w tym Jimmy Choo Rose Passion, Montblanc Signature Absolue i Explorer Platinum oraz Coach Green i Love w dalszym ciągu osiągały dobre wyniki. Średniozyskowne marki Inter Parfums, takie jak Lanvin, Kate Spade, Rochas, Van Cleef & Arpels i Karl Lagerfeld, również odnotowały wzrost sprzedaży.

W przypadku działalności zlokalizowanej w USA wzrost firmy o 64 proc. w trzecim kwartale wynikał przede wszystkim z doskonałych wyników w Donna Karan/DKNY, GUESS i Ferragamo. Marki te odnotowały odpowiednio wzrost o 230 proc., 59 proc. i 55 proc.

W tym kwartale Inter Parfums wprowadziło na rynek trio zapachów GUESS Originals, kolekcję zapachów włączających płeć, duet Hollister’s Feelin’ Good oraz zainicjowało pierwszą fazę wdrażania dystrybucji Abercrombie & Fitch Fierce. Firma rozpoczęła od wstępnej dystrybucji tego zapachu na wybranych rynkach i spodziewa się, że większość dystrybucji w fazie 1 zostanie wdrożona w czwartym kwartale. Inter Parfums wprowadziło także swoje pierwsze rozszerzenie oferty marki dla DKNY, Be Delicious Orchard St., które od chwili swojej premiery w sierpniu radzi sobie wyjątkowo dobrze. Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami duet domów mody Donna Karan/DKNY jest obecnie drugą co do wielkości marką w ramach swojej działalności w USA.

Czytaj także: Segmenty mody i urody Maison Rochas skonsolidowane pod szyldem Inter Parfums

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:45