StoryEditor
Producenci
23.12.2019 00:00

Hurtownia Temido przejmuje i zwiększa zasięg działania

Wywodząca się ze Świętochłowic hurtownia kosmetyków Temido przejęła teren działania po hurtowni Halina na Dolnym Śląsku. Wcześniej weszła na województwo łódzkie obejmując klientów po hurtowni Bomako. W ten sposób rozszerzyła zasięg i obecnie dostarcza towar w woj. małopolskim, śląskim, dolnośląskim i łódzkim.

Hurtownia kosmetyczna Temido rozszerza zasięg działania przejmując dystrybucję po konkurentach. – Dystrybucja tradycyjna nie jest łatwym biznesem, ale my, wbrew wszystkim opiniom na temat tendencji spadkowej, postanowiliśmy się rozwijać poprzez inwestycje w nowe rynki zbytu, ale nie na zasadzie dorywczej. W połowie roku przejęliśmy rynek łódzki po istniejącym od wielu lat Bomako, a w listopadzie rynek dolnośląski po hurtowni Halina – potwierdza Magdalena Dąbrowska-Wcisło, współwłaścicielka i dyrektor handlowy Temido. – Nasz wyróżnik to płaska struktura zarządzania i szybkość w podejmowaniu decyzji asortymentowych – dodaje.

Temido jest hurtownią kosmetyków. Istnieje od 1991 r. Firma ma w ofercie 11 tys. SKU. Dysponuje 6 tys. powierzchni magazynowej. Magazyn główny mieści się przy ul. Wolnego 16 w Świętochłowicach,

Oddziały to przejęte magazyny po hurtowniach Halina i Bomako - Wrocław Szymanów ul.Lotnicza 47 i Łodź, ul. Starorudzka 12. Temido dociera ok. tysiąca odbiorców miesięcznie. Obecnie obejmuje swoim zasięgiem woj. małopolskie, śląskie, dolnośląskie i łódzkie. Firma zatrudnia 70 osób, w tym 12 przedstawicieli handlowych.

Temido specjalizuje się w  dystrybucji kosmetyków pielęgnacyjnych i kolorowych,  przede wszystkim polskich marek, a także koreańskich, rosyjskich, szczególnie produktów naturalnych. Firma prowadzi własne drogerie Endorphine, w których dominuje tego rodzaju asortyment. Obecnie działają 3 tego rodzaju placówki. Drogeria Endorphine w CH Agora w Bytomiu zwyciężyła w konkursie Drogeria Roku 2019 organizowanym przez „Wiadomości Kosmetyczne”, w kategorii „drogeria małego formatu”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:39