Firmy Hugo Boss i Coty zdecydowały o dalszej współpracy. Właśnie ogłosiły, ze ich partnerstwo, zapoczątkowane w 2016 r. zostaje przedłużone na kolejne lata, aż do 2035 roku.
– Chcemy rozwijać się we wszystkich regionach, markach i obszarach produktowych. Cieszymy się z kontynuacji współpracy z Coty. Jesteśmy bowiem przekonani, że to odpowiedni partner, aby w pełni wykorzystać potencjał marek Boss i Hugo w globalnym biznesie perfumeryjnym – skomentował Daniel Grieder, dyrektor generalny Hugo Boss AG.
Z kontynuacji współpracy zadowolona jest tez firma Coty.
– Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą udaną współpracę z Hugo Boss, jedną z wiodących marek perfum premium w naszym portfolio. Wspólnie stworzyliśmy wiele kultowych męskich zapachów, które zostały entuzjastycznie przyjęte przez konsumentów i nie możemy się doczekać, aby kontynuować te sukcesy – mówi Sue Y. Nabi, dyrektor generalny Coty.
Dzięki partnerstwu z Coty marki perfumeryjne z portfolio Hugo Boss odnotowały w ostatnich latach znaczący wzrost udziałów rynkowych. W planach firmy na kolejne lata jest objęcie wiodącej roli w męskich zapachach. Szczególny nacisk zostanie położony na rynek amerykański. Ponadto planuje ona zwiększać udział zapachów damskich na kluczowych rynkach europejskich i położyć podwaliny pod ekspansję tego segmentu na rynek amerykański.
Kolejnym strategicznym obszarem zainteresowania jest wzmocnienie topowego asortymentu zapachów Boss The Collection na rynkach Bliskiego Wschodu i Chin. Oferta marki Hugo dla kobiet i mężczyzn również zostanie odświeżona. Firma chce się skupić się na młodych grupach docelowych, w tym pokoleniu Z.
Przedłużona licencja Hugo Boss dla Coty nie obejmuje żadnych istotnych zmian w warunkach pierwotnej umowy. Żadne inne kluczowe licencje w Coty nie wymagają obecnie odnowienia. Średni pozostały czas trwania sześciu największych – które razem stanowią ponad 80 proc. prestiżowej działalności Coty w zakresie perfum – wynosi w tej chwili około dziesięciu lat.
Założona w Paryżu w 1904 roku firma Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. W jej portfolio są kultowe marki z kategorii perfum, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała. Obsługuje konsumentów na całym świecie, sprzedając prestiżowe i masowe produkty w ponad 130 krajach i terytoriach.
Czytaj też: Coty kończy rok budżetowy 2022 z dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży
Hugo Boss to firma znana na całym świecie z oferty odzieżowej premium. Wiele jej produktów wychodzi jednak poza ten podstawowy asortyment. Są to licencjonowane zapachy, okulary, zegarki i odzież dziecięca. Klienci mogą robić zakupy w ponad 400 własnych sklepach na całym świecie. Dzięki dwóm markom – Boss i Hugo – grupa oferuje kolekcje w 128 krajach w około 6,8 tys. punktach sprzedaży oraz online w 59 krajach za pośrednictwem hugoboss.com. Firma z siedzibą w Metzingen (Niemcy) zatrudnia około 14 tys. pracowników na całym świecie. W roku podatkowym 2021 odnotowała sprzedaż w wysokości 2,8 miliarda euro.