Francuski dom mody stara się rozwijać nowe gałęzie wzrostu, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym.
Projekt kosmetyczny realizuje Axel Dumas, kierownik grupy, który w wywiadzie dla dziennika Le Monde rok temu powiedział, że w dłuższej perspektywie Hermès powinien być obecny w trzech segmentach rynku kosmetycznego - perfumach, makijażu i pielęgnacji. Wspomniał o wprowadzeniu na rynek produktów do makijażu do 2020 roku, a następnie kosmetyków.
„To piękny projekt pasujący do ducha Hermesa” - potwierdził te informacje dom mody w rozmowie z portalem FashionNetwork.com, nie zdradzając jednak szczegółów inwestycji.
Do tej pory Hermès umocnił swój biznes perfumeryjny, który jest obecny w historii tego luksusuowego domu mody od lat 30-tych. W 2014 roku dział perfumeryjny grupy rozpoczął dywersyfikację oferty marki, wprowadzając na rynek perfumy "Un jardin sur la lagune” i zrobił pierwszy krok w świat pielęgnacji i kosmetyków linią do kąpieli Bain Hermès.
Dzisiaj Hermès Parfums reprezentuje 5 proc. całkowitego obrotu grupy. W 2017 roku jego sprzedaż wyniosła 288 mln euro. Oczekuje się, że w 2018 roku sięgnie 300 mln, co oznacza wzrost o 9 proc.
W przeszłości marka miała w swoim portfolio zapachy, m.in. w 1986 roku Hermes stworzył męski zapach o nazwie „Bel Ami” zainspirowany powieścią Maupassanta.