StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41

Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 00:07
Diptyque uruchamia fundację na rzecz ochrony dziedzictwa botanicznego
Fundacja Diptyque zapowiada działania, mające na celu wspieranie i ochronę ogrodów – unikalnych przestrzeni botanicznychDiptyque mat.pras.

Francuska niszowa marka perfumeryjna Diptyque rozpoczyna działania, mające na celu ochronę dziedzictwa naturalnego i artystycznego. Pięcioletnia misja zakłada m.in. działania na rzecz paryskiego Muzeum Historii Naturalnej oraz tamtejszego herbarium.

Pierwsza część planu, opartego na utworzonej w tym celu przez firmę Fundacji Diptyque, koncentruje się na ochronie i zachowaniu “dziedzictwa botanicznego” poprzez trzy programy.

Pierwszy z nich zakłada objęcie patronatu nad Narodowym Herbarium, będącej częścią paryskiego Muzeum Historii Naturalnej

Kolejny etap działań to współpraca z École Nationale Supérieure de Paysage de Versailles (prestiżową francuską szkołą, kształcącą architektów krajobrazu) w celu utworzenia nowej sekcji, poświęconej sztuce ogrodniczej i przywróceniu świetności zawodowi mistrza ogrodnictwa.

Diptyque ponadto zapowiada działania, mające na celu wspieranie i ochronę ogrodów – unikalnych przestrzeni botanicznych. W planach jest m.in. wsparcie przy renowacji ogrodu Jardin Serre de la Madone w Mentonie na Riwierze Francuskiej, słynącego ze swojego zbioru unikalnych roślin. 

Ponadto firma perfumiarska objęła patronaty nad takimi obiektami dziedzictwa kulturowego Francji, jak ogrody Akademii Francuskiej w Rzymie oraz Villa Medici. Fundacja będzie również współtworzyć rezydencję poświęconą sztuce ogrodowej.

Drugim głównym celem fundacji jest zainaugurowanie multidyscyplinarnych badań, ściśle powiązanych z naturą oraz znaczeniem powonienia. W badania będą zaangażowani eksperci z różnych dziedzin: naukowcy, artyści, botanicy.

Podstawowym celem Fundacji Diptyque jest walka z tym, co marka określa jako „amnezję roślinną”, poprzez podnoszenie świadomości społecznej (szczególnie wśród młodszych pokoleń) na temat dziedzictwa botanicznego i znaczenia bioróżnorodności. 

Rozpoczynając działalność w 2025 roku, fundacja będzie współpracować z organizacjami i stowarzyszeniami, których praca koncentruje się na podnoszeniu takiej świadomości i zrównoważonej ochronie środowiska.

Diptyque zamierza poprzez swoją fundację przyczyniać się do bardziej kreatywnej, humanistycznej i zrównoważonej przyszłości. Jako katalizator emocji i refleksji, fundacja zachęca każdego do ponownego odkrycia piękna świata przyrody, w którym sztuka prowadzi dialog z naturą – komentuje Laurence Semichon, prezes Fundacji Diptyque.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. luty 2025 23:15