StoryEditor
Producenci
19.04.2022 00:00

Henryk Orfinger, Grupa Dr Irena Eris, prelegentem na Forum Branży Kosmetycznej 2022

Henryk Orfinger, współwłaściciel i współtwórca Grupy Dr Irena Eris oraz przewodniczący rady nadzorczej firmy zasiądzie w gronie prelegentów 10. Forum Branży Kosmetycznej. Henryk Orfinger weźmie udział w dyskusji panelowej pt. „Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny”.

Henryk Orfinger jest jednym z liderów polskiego sektora kosmetycznego, współtwórcą i współwłaścicielem Grupy Dr Irena Eris. Firmę założył wraz z żoną Ireną Eris w 1983 r. Grupa Dr Irena Eris S.A jest wiodącym polskim producentem kosmetyków, działa także w segmencie salonów kosmetycznych i hotelarskich premium.

Czytaj więcej: Spółka Dr Irena Eris chce wejść na giełdę. Przygotowuje się do emisji akcji

Henryk Orfinger jest przewodniczącym rady nadzorczej Grupy Dr Irena Eris SA – spółki „matki” zarządzającej trzema podmiotami: Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris, Hotelami SPA Dr Irena Eris oraz Kosmetycznymi Instytutami Dr Irena Eris.

W latach 1999-2019 przewodniczący Rady Głównej Konfederacji Lewiatan. Od 2019 r. Pierwszy wiceprezydent Konfederacji Lewiatan. Twórca i wieloletni Prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 

Od 2006 do 2011 współtworzył i pełnił funkcję prezesa zarządu Stowarzyszenia  „Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna”, którego celem jest wspomaganie rozwoju turystyki w zachodniej części Mazur. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2004r.) oraz Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski (2014 r.). Od 2018 r. przewodniczący Prezydium Rady Firm Rodzinnych przy Konfederacji Lewiatan. Członek Rady Fundacji „Jesteśmy Razem. Pomagamy!”. Od grudnia 2020 członek Rady Gospodarczej – Zespołu Doradców ds. Gospodarczych przy marszałku Senatu Rzeczypospolitej X kadencji.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, a także dla wszystkich, którzy interesują się biznesem kosmetycznym, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Tegoroczna edycja Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongres Rynku FMCG odbędą się już 24 maja w Warszawie w ramach wydarzenia Retail Trends 2022.

Wstęp na wydarzenie dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. Zarejestruj się tutaj.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.04.2025 15:43
Miraculum S.A. z 17-procentowym wzrostem przychodów w I kwartale 2025 roku

Zarząd Miraculum S.A. opublikował szacunkowe dane finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. Z informacji przekazanych przez spółkę wynika, że przychody ze sprzedaży netto wyniosły w tym okresie 14.961 tys. złotych. To oznacza istotny wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody netto Miraculum S.A. wyniosły 12.784 tys. złotych. Porównując te wartości, spółka odnotowała wzrost na poziomie 17 procent rok do roku. Jest to istotna zmiana, która może wskazywać na pozytywny trend w działalności operacyjnej firmy.

Zarząd spółki nie podał szczegółowych informacji na temat czynników, które wpłynęły na poprawę wyników finansowych, jednak wzrost przychodów może świadczyć o skuteczności działań sprzedażowych i marketingowych lub o zwiększonym popycie na produkty oferowane przez Miraculum S.A. Przedstawione dane mają charakter szacunkowy i mogą jeszcze ulec korekcie. Oficjalny raport finansowy za pierwszy kwartał 2025 roku zostanie opublikowany zgodnie z harmonogramem raportów okresowych. W ostatnich miesiącach Miraculum S.A. podejmowała działania mające na celu umocnienie swojej pozycji na rynku kosmetycznym. W styczniu 2025 roku spółka odnotowała przychody ze sprzedaży netto na poziomie 5.427 tys. złotych, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu do stycznia 2024 roku, kiedy wyniosły one 4.365 tys. złotych.  

Zarząd spółki pozytywnie ocenia perspektywy sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku i zakłada stopniową odbudowę sprzedaży eksportowej w kolejnych miesiącach. W zakresie rozwoju, spółka zaplanowała serię wdrożeń m.in. w markach Miraculum i JOKO, z pierwszymi wdrożeniami w lutym 2025 roku, oraz działania marketingowe wspierające wprowadzenie na rynek nowych serii produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.04.2025 14:38
Nowy zapach Penghalion‘s sygnowany przez króla Karola na rynku pojawi się latem 2025
Andy Gott, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

Latem 2025 roku światło dzienne ujrzy drugi zapach sygnowany przez króla Karola III. Nowa kompozycja powstaje we współpracy z renomowanym brytyjskim domem perfumeryjnym Penhaligon’s. To kontynuacja projektu zapoczątkowanego w 2022 roku zapachem Highgrove Bouquet, który czerpał inspirację z prywatnych ogrodów monarchy w posiadłości Highgrove w Gloucestershire. Nowa odsłona ma nawiązywać do tych samych źródeł – ogrodu tworzonego zgodnie z zasadami ekologii, bez użycia nawozów sztucznych, z kontrolowanym doborem roślin i silnym akcentem na bioróżnorodność.

Chociaż szczegóły dotyczące nut zapachowych nie zostały jeszcze ujawnione, pierwsze informacje sugerują, że kompozycja będzie kwiatowa, szlachetna i dyskretna. Ma odzwierciedlać ducha poprzedniego zapachu, oferując subtelny, niemal szeptany aromat, wyczuwalny jedynie z bliska. Nowy produkt ma oddawać charakter monarchii XXI wieku: powściągliwy, elegancki i zgodny z naturą. Zainteresowanie premierą jest duże – Highgrove Bouquet cieszył się znacznym powodzeniem zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i za granicą.

Współpraca z Penhaligon’s nie jest przypadkowa. Marka powstała w 1869 roku i od 1903 roku posiada królewski znak dostawcy dworu. To właśnie Penhaligon’s stworzył słynny Blenheim Bouquet, używany m.in. przez księcia Filipa oraz samego Karola. Firma słynie z łączenia brytyjskiego dziedzictwa z wyrafinowanym poczuciem humoru. Zapachy marki uchodzą za kwintesencję stylu "eau so British" [czytane jako "oh so British" - "och, jak brytyjsko"] – eleganckie, ale nienachalne, z dbałością o każdy szczegół.

W prywatnym życiu członkowie rodziny królewskiej również kierują się zapachową powściągliwością. Księżna Kate preferuje Orange Blossom od Jo Malone, a księżna Diana znana była z zamiłowania do Bluebell od Penhaligon’s. Jedynym odstępstwem od tej zasady był Karol, który – jak ujawnił książę Harry w swojej autobiografii – niegdyś nadużywał Eau Sauvage od Diora. Nadchodzący zapach zdaje się być powrotem do bardziej subtelnego, wysublimowanego podejścia, wpisującego się w nowy wizerunek monarchii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. kwiecień 2025 02:59