W ubiegłym roku Henkel ogłosił, że firma zidentyfikowała marki i kategorie o łącznej wartości sprzedaży przekraczającej miliard euro, głównie w branżach konsumenckich, z których około 50 procent jest przeznaczonych do zbycia lub likwidacji do 2021 roku.
Dwie marki, które zostały już sprzedane, zostały zidentyfikowane jako działalność niezwiązana z podstawową działalnością w portfolio Henkel Beauty Care. Right Guard to marka kosmetyków dla mężczyzn, oferująca antyperspiranty i żele pod prysznic, która koncentruje się głównie na rynku amerykańskim i brytyjskim. Dry Idea to północnoamerykańska marka antyperspirantów dla kobiet. Transakcja obejmuje prawa do znaków towarowych oraz dostęp do receptur produktów.
– Nasze aktywne zarządzanie portfolio marek jest ważnym motorem napędowym sukcesu naszej firmy w przyszłości. Obejmuje to przejęcia o dużym wpływie, które są integralną częścią naszej strategii, a także sprzedaż i zaniechania. Zbycie pozwoli nam skoncentrować się i lepiej wspierać nasze kluczowe marki i kategorie w ramach naszej jednostki biznesowej Beauty Care – powiedział Carsten Knobel, dyrektor generalny Henkel.