StoryEditor
Producenci
22.10.2020 00:00

Henkel zainwestuje blisko cztery miliony euro w fabrykę w Raciborzu

Henkel Polska po raz drugi w ciągu dwóch lat inwestuje w swój zakład w Raciborzu. Oprócz proszków i żeli do prania, w fabryce produkowane będą także nowe formaty żeli Persil oraz E, płyny do prania specjalistycznego Perwoll oraz płyny do płukania tkanin marek E i Silan. Proces wdrażania inwestycji zakończy się w trzecim kwartale 2021 r., a jej przewidywany koszt to blisko cztery miliony euro.

Dotychczas w raciborskim zakładzie wytwarzane były proszki i żele do prania. Po zakończeniu nowej inwestycji produkowane będą tam także nowe formaty żeli Persil oraz E, płyny do prania specjalistycznego Perwoll oraz płyny do płukania tkanin E i Silan przeznaczone do sprzedaży na rynkach Polski, Ukrainy i krajów bałtyckich. Uruchomienie nowej linii produkcyjnej, które planowane jest na trzeci kwartał 2021 r., zwiększy produkcję wydziału płynów o 200 proc.  

Nowa inwestycja pozwoli znacząco podnieść wykorzystanie potencjału linii produkcyjnych zakładu w Raciborzu, stworzy nowe miejsca pracy oraz przyniesie duże oszczędności środowiskowe związane z likwidacją konieczności transportu produktów do Polski. Dzięki temu zredukujemy ilości przewozów logistycznych o kilkaset tysięcy km rocznie, co przełoży się na eliminację ok. 560 ton CO2 – powiedział Adrian Wycisk, dyrektor fabryki w Raciborzu. – Cieszymy się, gdyż jest to kolejna inwestycja pozwalająca nam realizować założenia naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Pierwsze produkty z nowej linii zjadą z taśmy z początkiem trzeciego kwartału 2021 r. – zapowiedział Adrian Wycisk. 

Ta inwestycja, wraz z którą sprowadzona zostaje do Polski najnowocześniejsza technologia produkcji, wzmacnia rangę i strategiczne znaczenie raciborskiego zakładu produkcyjnego dla firmy Henkel w Europie. Od lat raciborska fabryka była jednym z największych zakładów produkcji proszków do prania należących do Henkla, systematycznie zwiększającym efektywność środowiskową działań produkcyjnych. Było to możliwe dzięki obniżaniu zużycia energii i wody oraz ograniczaniu wytwarzania odpadów. W 2018 roku, dzięki inwestycji ponad 100 mln zł w Raciborzu powstały zupełnie nowa, ultranowoczesna i spełniająca wyśrubowane standardy środowiskowe hala produkcyjna z linią produkcji żeli do prania oraz hala magazynowa. Zostały one zrealizowane zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa i spełniają wymagania ekologicznej certyfikacji LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). Podobne wymagania spełniają nowoczesne powierzchnie magazynowe, przylegające do hali produkcyjnej. 

Nieustannie inwestujemy w fabrykę w Raciborzu, wprowadzając nowe rozwiązania, które zwiększają jej innowacyjność oraz ograniczają ślad środowiskowy. Dzięki tym działaniom tworzymy także nowe miejsca pracy i przyczyniamy się do rozwoju całego regionu – dodał Adrian Wycisk. 
 
 Raciborski zakład produkuje proszki oraz żele do prania na potrzeby polskiego rynku oraz kilkunastu innych krajów w regionie CEE. Jest również producentem półproduktu chemicznego, wykorzystywanego w pozostałych fabrykach detergentowych Henkla w regionie. Przez ostatnie lata fabryka była drugim największym na świecie zakładem produkcji proszków do prania należącym do Henkla, systematycznie zwiększającym efektywność finansową działań produkcyjnych. Ponadto zakład od lat szczyci się podejmowaniem wielu działań prośrodowiskowych, ograniczających zużycie wody, energii i wytwarzanie odpadów w procesach produkcyjnych. Zakład w Raciborzu jako jeden z pierwszych w Polsce, a równocześnie jako pierwszy na świecie zakład firmy Henkel, uzyskał certyfikat zgodności z międzynarodową normą zarządzania energią ISO 50001. Wzbogacenie asortymentu produkcji o dalsze środki piorące w żelu, płyny do prania oraz do płukania zwiększa regionalne znaczenie raciborskiego zakładu i stanowi gwarancję jego dalszego rozwoju w przyszłości.

Założony w 1876 r. Henkel jest globalną firmą z szerokim portfolio produktów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. W 2019 Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld euro. Firma zatrudnia na całym świecie ponad 52 tysiące pracowników.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.08.2024 15:42
Dove i Venus Williams łączą siły w akcji wspierającej pewność siebie dziewcząt
Światowej sławy tenisistka weszła we współpracę z marką Dove by promować pewność siebie wśród dziewcząt.Dove

Dove, we współpracy z mistrzynią tenisa Venus Williams, wprowadza na rynek limitowaną edycję mydełka Dove x Venus #KeepHerConfident Beauty Bar, zainspirowaną światem sportu. Akcja ma na celu nie tylko pielęgnację skóry, ale także wspieranie młodych dziewcząt w budowaniu pewności siebie i kontynuowaniu uprawiania sportu.

Dove po raz pierwszy w historii marki wprowadza limitowaną edycję swojego mydełka, tworząc wyjątkową współpracę z Venus Williams. Dove x Venus #KeepHerConfident Beauty Bar wyróżnia się intensywnie zielonym kolorem inspirowanym piłkami tenisowymi oraz zapachem marakui i melisy. Każde mydełko jest opatrzone wygrawerowanym napisem “CONFIDENT”, a zestaw trzech sztuk zapakowany jest w limitowaną puszkę wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu, która jest w pełni nadająca się do ponownego przetworzenia.

Dove x Venus #KeepHerConfident Beauty Bar to jednak nie tylko pielęgnacja skóry. Mydełko, zawierające 1/4 kremu nawilżającego, zapewnia intensywną pielęgnację, zapobiegając przesuszeniu skóry, a jednocześnie nie zawiera siarczanów, parabenów ani ftalanów. Oprócz wprowadzenia limitowanej edycji mydełka, Dove angażuje się również w szereg działań mających na celu wsparcie dziewcząt w budowaniu pewności siebie oraz promowanie aktywności fizycznej wśród młodych kobiet. Marka nawiązała współpracę z organizacją Bras for Girls, przekazując ponad 1 000 sportowych staników dla dziewcząt w wieku szkolnym, aby wspierać je w kontynuowaniu uprawiania sportu.

W ramach tej wyjątkowej kampanii Dove współpracuje również z Black Girls Tennis Club, organizując wydarzenie w Nowym Jorku, podczas którego Venus Williams poprowadzi warsztaty dla dziewcząt ze szkół podstawowych. W trakcie spotkania uczestniczki otrzymają wskazówki dotyczące budowania pewności siebie zarówno na korcie, jak i poza nim. Venus Williams, podkreślając znaczenie pewności siebie w sporcie, wyraziła ogromne zadowolenie z możliwości współpracy z Dove w misji wspierania kolejnych pokoleń młodych sportsmenek.

To nie pierwsza współpraca sióstr Williams z marką urodową. W 2022 roku siostra Benus, Serena Williams wprowadziła na rynek nową markę lifestylową, WILL Perform PBC, która oferuje linię miejscowych środków przeciwbólowych oraz rozwiązania do codziennej pielęgnacji skóry i mięśni. W kwietniu tego roku oficjalnie zadebiutowała ze swoją marką kosmetyczną Wyn Beauty. Serena wyjaśniła, że założyła markę, aby stworzyć „makijaż, w którym można się swobodnie poruszać”, podkreślając, że „zawsze szukała produktów, które zachowają swój wygląd nawet po wielu godzinach gry na korcie”. Każdy z produktów i odcieni Wyn Beauty został świadomie nazwany osobistymi afirmacjami, takimi jak Brave, Momentum, Shine, Discover, Push, Build, Move i innymi.

Czytaj także: Kampania Dove „Piękno się nie starzeje” walczy ze stygmatyzacją wieku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.08.2024 14:32
Kilian ma nowego ambasadora: został nim gwiazdor „Emily w Paryżu”, Lucien Laviscount
Lucien Laviscount to aktor i model znany z serialu Netflixa ”Emily w Paryżu”.Kilian

Lucien Laviscount, znany z roli Alfiego w popularnym serialu “Emily w Paryżu”, został ogłoszony nowym ambasadorem marki perfum Kilian Paris. Aktor będzie twarzą nowego zapachu Old Fashioned, który nawiązuje do smaków 18-letniego single malta.

Lucien Laviscount, brytyjski aktor, który zdobył popularność dzięki roli w serialu “Emily w Paryżu”, został wybrany na ambasadora marki Kilian Paris. Jego współpraca z marką rozpoczęła się od kampanii reklamowej promującej nowy zapach Old Fashioned, stworzony przez perfumiarza Sidonie Lancesseur. Zapach ten łączy w sobie akordy whisky inspirowane 18-letnim single maltem, z nutami kwiatowymi i drzewnymi, tworząc unikalną kompozycję. W kampanii reklamowej Laviscount wciela się w rolę tajemniczego mężczyzny, przemierzającego ukryty bar w szkockim zamku, co dodatkowo podkreśla elegancję i wyrafinowanie nowego zapachu.

Założyciel marki, Kilian Hennessy, wyjaśnił, że wybór Laviscounte‘a na ambasadora marki był związany z jego “magnetyczną obecnością i szczerością”. Hennessy podkreślił, że Laviscount doskonale oddaje połączenie brytyjskiego uroku i francuskiej elegancji, które stanowią esencję zapachu Old Fashioned. “Od pierwszego spotkania byłem pod wrażeniem jego naturalnej elegancji i zdolności do wyrażania skomplikowanych emocji, co idealnie współgra z wartościami Kilian Paris” – dodał Hennessy.

Nowa kampania z udziałem Laviscounte‘a pojawiła się w momencie wzrostu zainteresowania francuskimi kosmetykami, co związane jest z premierą czwartego sezonu “Emily w Paryżu”. W ciągu 24 godzin od premiery pierwszej połowy sezonu, liczba wyszukiwań hasła “French girl makeup” wzrosła o 100 proc.

Czytaj także: "Emily w Paryżu" łączy siły z Augustinusem Baderem i Michel Germain Parfums w ramach crosspromocji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. sierpień 2024 04:19