StoryEditor
Producenci
18.01.2024 16:23

Henkel z nagrodą za progami szkoleń wspierający pracowników przez pracowników

Firma Henkel Polska po raz ósmy zdobyła Certyfikat HR Najwyższej Jakości przyznawany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Koncern został doceniony za program Skills Trade, na który składają się różnorodne wewnętrzne szkolenia prowadzone przez pracowników, chcących podzielić się wiedzą z innymi.

Certyfikat HR Najwyższej Jakości  przyznawany jest przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, które co roku analizuje w firmach takie obszary jak rekrutacja i outplacement, systemy motywacyjne i wynagrodzenia, rozwój pracowników, komunikację wewnętrzną, employer branding i CSR, w celu wyłonienia najbardziej wyróżniających się pracodawców w Polsce. Firma Henkel zdobyła certyfikat po raz ósmy.   

Inwestujemy w ludzi, ich rozwój, bezpieczeństwo i komfort pracy. Bardzo cieszy nas fakt, że nasze działania w obszarze wysokich standardów zarządzania zasobami ludzkimi są widoczne i doceniane

– mówi Karolina Szmidt prezes zarządu i dyrektor ds. personalnych w Henkel Polska.

W tym roku koncern otrzymał certyfikat za program Skills Trade. Jest to projekt, który powstał dzięki inicjatywie oraz zaangażowaniu samych pracowników. Program kreuje liderów wewnętrznych, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą z resztą i poprowadzić szkolenie, warsztat lub inne działanie edukacyjne. Jego główna idea to promowanie współpracy i integracja ludzi i zespołów na różnych szczeblach organizacji.

Zdaniem pracodawcy wspomaga to rozwój zarówno w obszarach własnej specjalizacji jak i w obszarach nowych umiejętności pracowników.

Szkolenia odbywają się minimalnie raz na kwartał, online oraz stacjonarnie. Są bezpłatne. Jak podaje Henkel, informacja o odbytych przez pracownika szkoleniach pojawia się w jego indywidualnej historii szkoleń, co ma często istotny wpływ przy ocenie rocznej. Do tej pory z tego typu szkoleń skorzystało ponad 640 pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. luty 2025 22:35