StoryEditor
Producenci
05.12.2018 00:00

Henkel wspiera społeczne zaangażowanie swoich pracowników

5 grudnia to Międzynarodowy Dzień Wolontariusza – dzień, w którym cały świat szczególnie docenia bezinteresowne zaangażowanie jednostek w projekty społeczne. Firma Henkel od ponad 20 lat wspiera swoich pracowników, zarówno tych czynnych zawodowo jak i emerytowanych, w ich działaniach w ramach programu wolontariatu pracowniczego.

Program wolontariacki MIT ("Make an Impact on Tomorrow") działa aktywnie także w Polsce. W 2018 roku polscy pracownicy zrealizowali 144 projekty na rzecz lokalnych społeczności. Firma wsparła te projekty darowiznami finansowymi na łączną kwotę 1,76 mln złotych.  

Na całym świecie - od Azji i Ameryki Północnej poprzez Środkowy Wschód i Afrykę, aż po Europę i Amerykę Południową - Henkel obchodzi Międzynarodowy Dzień Wolontariusza angażując się w przedsięwzięcia wolontariackie we wszystkich zakątkach świata, w tym m.in w zbiórkę ubrań zimowych dla domów dziecka na Tajwanie, akcję przekazania żywności dla najbardziej potrzebujących w miastach Rocky Hill i Stamford w Stanach Zjednoczonych oraz pomoc przy budowie domów dla rodzin, które straciły dach nad głową po wybuchu wulkanu w Gwatemali.

To tylko kilka przykładów projektów realizowanych przez wolontariuszy Henkla na całym świecie. Inicjatywy otrzymują wsparcie Fundacji „Fritz Henkel Stiftung” – nie tylko w postaci grantów pieniężnych i rzeczowych, ale także czasu – zaangażowania w wolontariat pracownicy mają możliwość otrzymania dodatkowego płatnego urlopu po to, aby w pełni zaangażować się w tę działalność.

- Nasi pracownicy – obecni i emerytowani – stanowią centralną wartość inicjatywy MIT. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem ich zaangażowania, siły ducha a także niezwykłych rezultatów ich pracy, która zmienia świat na lepsze – powiedziała Nadine Frey, odpowiedzialna za działalność wolontariacką w firmie Henkel. Świętując 20-lecie programu MIT w tym roku, Henkel przekazał grant w wysokości 50 000 euro na centrum matki i dziecka w Nepalu. 

Zaangażowanie pracowników Henkla w wolontariat pracowniczy stanowi integralny element kultury korporacyjnej firmy od momentu jej założenia w 1876 roku przez Fritza Henkla. Za pośrednictwem fundacji „Fritz Henkel Stiftung”, firma angażuje się w działania, które nie są związane z jej podstawową działalnością – ich powodzenie zależy jedynie od dobrowolnego zaangażowania pracowników. Inicjując program MIT w 1988 roku, Henkel stał się jedną z pierwszych firm w Niemczech, która zainicjowała wsparcie działalności charytatywnej obecnych jak i emerytowanych pracowników.  

W Polsce pierwszy projekt społeczny w ramach programu MIT został zrealizowany w 2001 roku. Beneficjentem był Ośrodek Dziennego Pobytu Niepełnosprawnych w Raciborzu. Co roku polscy pracownicy realizują dziesiątki projektów na rzecz swoich lokalnych społeczności, szkół, przedszkoli, fundacji czy stowarzyszeń. Wśród wszystkich krajowych oddziałów Henkla w Europie Polska jest na pierwszym miejscu pod względem liczby i wartości corocznie zgłaszanych i realizowanych projektów. W 2017 roku firma Henkel wsparła społeczne zaangażowanie swoich polskich pracowników darowiznami o łącznej kwocie ponad miliona złotych, a w 2018 roku było to 1,76 miliona złotych, dzięki którym udało się zrealizować 144 projekty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2025 10:23
INGLOT otworzył otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie – tym razem w Grecji [DUŻO ZDJĘĆ]
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Gallery

Otwarcie sklepu w stolicy Krety jest ważnym krokiem w realizacji nowej koncepcji sprzedaży detalicznej INGLOT w ramach międzynarodowej sieci sklepów marki – podkreśliła firma w informacji, opublikowanej na portalu LinkedIn.

Nowoczesny design, wyrafinowana prezentacja produktów i intuicyjna ścieżka klienta łączą się w celu stworzenia przestrzeni, która zwiększa zarówno komfort, jak i zaangażowanie podczas zakupów – dodają przedstawiciele firmy INGLOT.

Nowy sklep marki mieści się w sercu Heraklionu – piątego co do wielkości miasta Grecji i stolicy Krety. Znajdziemy go pod adresem Dedalou 6, Iraklio 712 02.

Nowoczesny, odświeżony format (po raz pierwszy zaprezentowany we flagowym butiku INGLOT w Galerii Krakowskiej w październiku 2023) jest stopniowo wprowadzany w kolejnych lokalizacjach, ponieważ firmie zależy na tworzeniu spójnego i nowoczesnego środowiska sprzedaży detalicznej dla klientów marki na całym świecie, która inspiruje i kreuje wyjątkowe doświadczenia

Koncept salonu powstał we współpracy z biurem architektonicznym Schwitzke Górski oraz studiem badawczo-consultingowym Omnisense. Miejsce zakłada połączenie oczekiwań klientów z różnych grup wiekowych, a także swobodne eksplorowanie przez nich świata kosmetyków.

Nowy look sklepu INGLOT, będąc zarazem nową odsłoną visual merchandisingu, to kolejny etap transformacji marki, zakładający m.in. bliższą relację firmy z klientami. – To właśnie oni w dużej mierze zaproponowali całkowicie zmienioną ścieżkę zakupową. Przedstawiciele działu odpowiedzialnego za VM zaprezentowali natomiast nowe podejście do prezentacji oferty, które jest bardziej estetyczne, ale również bez kompromisów w kontekście czytelnego przedstawienia i opisania wszystkich dostępnych kosmetyków i akcesoriów – opisuje firma na swoim blogu.

Jak zapowiadał rok temu Grzegorz Inglot, CEO INGLOT, firma będzie sukcesywnie odświeżać swoje punkty sprzedaży zgodnie z nowym konceptem – zarówno sklepy w Polsce, jak i na świecie. Metamorfozie zostały poddane również punkty z kosmetykami INGLOT w sklepach multibrandowych, np. Hebe

Projekt salonu INGLOT to nie tylko przestrzeń, to historia, jaką makijaż i pielęgnacja odgrywa w życiu konsumenta. To opowieść o harmonii między tradycją a nowoczesnością, o połączeniu elegancji z funkcjonalnością. Nowy koncept oddaje duszę marki, tworząc miejsce, które zachwyca i inspiruje. To więcej niż projekt architektoniczny: to sposób, w jaki kreujemy doświadczenia i budujemy relacje – wyjaśnia Izabela Kutyła, dyrektor kreatywna Schwitzke Górski.

Czytaj też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:37