SalonLab&Me Schwarzkopf Professional umożliwia fryzjerowi przeprowadzenie konsultacji za pomocą cyfrowego urządzenia do analizy włosów. W ten sposób firma Henkel, pomysłodawca rozwiązania, postanowiła połączyć konsultacje fryzjerskie w salonie z wygodnymi zakupami online w nowym modelu biznesowym typu business-to-business-to-consumer (B2B2C).
– Oferujemy nie tylko hiperspersonalizowany produkt, ale także dopasowane do niego cyfrowe doświadczenie – w tym dostęp do konta internetowego SalonLab&Me, gdzie konsumenci końcowi otrzymują spersonalizowane treści dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i celów dotyczących włosów – wyjaśnia Friederike Murschenhofer, dyrektor korporacyjna ds. innowacji cyfrowych w Henkel Beauty Care.
Narzędzie analityczne SalonLab Smart Analyzer umożliwia fryzjerom rekomendowanie produktów i usług najlepiej dopasowanych do typu włosów każdego klienta poprzez analizę włosów na poziomie molekularnym. Technologia wykorzystuje czujnik podczerwieni do pomiaru jakości wewnętrznej kondycji włosów, zamiast analizować tylko wygląd zewnętrzny włosów.
Następnie klienci mogą zamawiać produkty marki SalonLab&Me w zakładzie fryzjerskim lub za pośrednictwem sklepu internetowego, który będzie powiązany z tym konkretnym salonem, w którym wykonali analizę. Zakład otrzymuje więc prowizję za każde złożone przez klienta zamówienie, niezależnie od tego, czy zostało zrealizowane podczas wizyty z salonie czy online.
Zalogowani klienci mogą też przeglądać swoją ocenę włosów i historię zamówień, a także zapoznać się z artykułami ekspertów, dobranymi na podstawie rodzaju włosów i wybranych produktów.
– Trendy personalizacji i innowacji opartych na danych szybko ewoluują. Wprowadzając SalonLab&Me poszerzamy nasze kompetencje B2C i tworzymy dodatkową wartość dla naszych konsumentów. Dzięki cyfrowej platformie biznesowej wprowadzamy w życie nowy model biznesowy i zbliżamy się o krok do pielęgnacji włosów przyszłości – skomentował Michael Nilles, dyrektor ds. cyfrowych w Henklu.