StoryEditor
Producenci
22.05.2013 00:00

Henkel wciąż szuka w Polsce okazji do przejęć

E, Ixi i Kokosal to nie ostatnie nabytki Henkla w naszym kraju. Polska jest dla koncernu drugim co do ważności rynkiem w tej części Europy (zaraz po Rosji). – Jesteśmy więc otwarci na przejęcia kolejnych dobrych marek. Tym bardziej, że traktujemy ten rynek długoterminowo, gdyż w dłuższej perspektywie wszystkie wskaźniki gospodarcze wskazują Polskę jako jeden z bardzo obiecujących krajów.

Nawet jeśli czeka ją teraz kilka lat wolniejszego wzrostu – powiedział Kasper Rosted, prezes Henkel AG w rozmowie z „Rzeczpospolitą”. Ostatnio koncern przeniósł całą produkcję proszków do prania z zakładu z Austrii do polskiej fabryki. Zapowiada też inwestycje w infrastrukturę produkcyjną, IT oraz centra badawczo-rozwojowe. – Około 40-45 proc. naszej sprzedaży to towary które weszły na rynek w ostatnich trzech latach. To pokazuje jak przewaga konkurencyjna firmy zależy od jej zdolności do innowacji – dodał Rosted. Zaznaczył też, ze w planach jest konsolidacja portfela marek. W ostatnich pięciu latach ich liczba została ograniczona z 1 tys. do 400. W kolejnych czterech latach Henkel zamierza pozostawić jedynie 250 najmocniejszych brandów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 13:04
Piotr Kuc objął stanowisko dyrektora zarządzającego firmy Arkana Cosmetics.
Piotr Kuc, od listopada 2024 dyrektor zarządzający Arkana Cosmeticsfot. LinkedIn

– Bardzo się cieszę, że dołączył do nas Piotr Kuc, manager odnoszący sukcesu na rynku polskim i w skali globalnej wnoszący doświadczenie w obszarach: strategii, budowania zespołów, optymalizacji procesów, znajomość rynku kosmetycznego, etc Jestem pewien, że nasza współpraca pozwoli zrealizować ambicje Arkana Cosmetics osiągnięcia liczącego się gracza na rynkach międzynarodowych i w Polsce – napisał Wojciech Pyzik, właściciel Arkana Cosmetics.

Piotr Kuc został wybrany na stanowisko dyrektora zarządzającego w procesie rekrutacyjnym. Właściciel firmy rozpoczął poszukiwania menedżera kilka miesięcy temu. W ogłoszeniu publikowanym wówczas na portalu LinkedIn Wojciech Pyzik informował, że po 12 latach działalności i ciągłego rozwoju firma doszła do etapu „profesjonalizacji firmy” tzn. wdrażania ambitnej strategii  na najbliższe 4-5 lat, ułożenia procesów i ich prawidłowego zarządzania oraz zredefiniowania ról. Chciał aby w ciągu najbliższych 1,5-2 lat firma była samodzielna, uniezależniona od niego jako od właściciela.

Piotr Kuc jest doświadczonym managerem. Przedstawia się jako ekspert od budowania strategii i wzrostu przedsiębiorstw oraz zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo. Był związany z takimi firmami jak Coty, Eveline, Gerber, Brand New Galaxy, gdzie zajmował stanowiska zarządzające.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 10:51
L’Oréal inwestuje w dekarbonizację dostawców dzięki funduszowi Solstice
Shutterstock

L’Oréal Groupe we współpracy z Chenavari Investment Managers ogłosił uruchomienie funduszu Solstice, którego celem jest wsparcie finansowe dostawców w realizacji projektów związanych z dekarbonizacją. Na początek firma przeznaczyła na ten cel 50 milionów euro, wspierając swoje zobowiązania w zakresie emisji Scope 3 i ułatwiając małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do finansowania.

L’Oréal Groupe, we współpracy z europejskim specjalistą ds. kredytów Chenavari Investment Managers, zainicjował fundusz Solstice, aby odpowiedzieć na rosnącą potrzebę wsparcia finansowego dla projektów dekarbonizacyjnych. Fundusz skierowany jest do dostawców przemysłowych, w tym partnerów L’Oréal, i umożliwia finansowanie inicjatyw takich jak modernizacja procesów przemysłowych, rozwój czystej energii czy ekologiczny transport. Projekt jest otwarty na dodatkowe inwestycje ze strony innych instytucji, co pozwala na dalsze zwiększanie jego zasięgu.

Antoine Vanlaeys, dyrektor operacyjny L’Oréal Groupe, podkreślił znaczenie współpracy z dostawcami, wśród których jest ponad 35 000 partnerów firmy. „Fundusz Solstice pozwoli nam przyspieszyć wspólną transformację w kierunku bardziej zrównoważonego modelu działania” – zaznaczył. Christophe Babule, dyrektor finansowy L’Oréal Groupe, dodał, że kluczowym aspektem inicjatywy jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw, które często mają utrudniony dostęp do kapitału na projekty związane z ochroną środowiska.

Dekarbonizacja procesów przemysłowych to wyzwanie wymagające znacznych nakładów finansowych, co podkreślił Loïc Fery, dyrektor generalny Chenavari. „Partnerstwo z L’Oréal pozwala nam wypełniać lukę w finansowaniu działań na rzecz klimatu oraz wspierać tworzenie nowych, niskoemisyjnych praktyk przemysłowych” – powiedział Fery. Fundusz Solstice wpisuje się w szerszy kontekst działań na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych na globalną skalę.

L’Oréal, jako lider w zakresie zrównoważonego rozwoju, zainwestował nie tylko środki finansowe, ale także zaangażował zespoły w rozwój funduszu Solstice. Firma zaprasza inne korporacje do przyłączenia się do tego pionierskiego projektu, który może przyczynić się do szybszej transformacji przemysłowej w kierunku bardziej odpowiedzialnych praktyk.

Czytaj także: Na plaże w Sydney trafiły tysiące czarnych kulek z chemikaliami - to prawdopodobnie odpady z produkcji kosmetyków lub środków czystości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2024 03:26