StoryEditor
Producenci
19.08.2014 00:00

Henkel utrzymuje dobre wyniki mimo kryzysu

W drugim kwartale br. przychody ze sprzedaży firmy Henkel wyniosły 4,137 mld euro, o 3,5 proc. poniżej wartości odnotowanej w analogicznym okresie roku ubiegłego. Natomiast sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, wzrosła o 3,3 proc. – podała firma w komunikacie prasowym. W dziale Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) sprzedaż organiczna wzrosła o 4,2 proc.

W ujęciu nominalnym przychody ze sprzedaży działu wyniosły 1,139 mld euro wobec 1,186 mld euro w drugim kwartale 2013 r., W dziale Beauty Care (kosmetyki) sprzedaż organiczna wzrosła o 2,1 proc. Przychody ze sprzedaży działu wyniosły 897 mln euro wobec 923 mln euro w drugim kwartale 2013 r. Dla kategorii kosmetycznych istotne znaczenie miały rynki wschodzące. Przychody ze sprzedaży w Azji (z wyłączeniem Japonii) po raz kolejny rosły dwucyfrowo. Bardzo silny wzrost nastąpił także w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu. Dział ponownie osiągnął dobre wyniki w Europie Wschodniej. Na rynkach rozwiniętych, charakteryzujących się dalszym spadkiem, nasilonymi działaniami promocyjnymi i wzrostem presji cenowych, wyniki wciąż pozostają stabilne w ujęciu ogólnym, a w Europie Zachodniej wzrosły. W Ameryce Północnej sprzedaż spadła poniżej poziomu z drugiego kwartału 2013 r. ze względu na niekorzystny wpływ zaostrzonej konkurencji cenowej. Także na rozwiniętych rynkach regionu Azji i Pacyfiku sprzedaż spadła w ujęciu rok do roku.
Komentując wyniki z drugiego kwartału Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkla, podkreślił, iż mimo trudnych warunków rynkowych w każdym z segmentów działalności firma odnotowała wzrost sprzedaży oraz poprawiła rentowność. Jednocześnie, prognozując wyniki na rok finansowy 2014 powiedział, że eskalacja konfliktu pomiędzy Rosją a Ukrainą, a także utrzymujący się kryzys polityczny na Bliskim Wschodzie będą niekorzystnie wpływały na warunki rynkowe. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest sprawność i elastyczność biznesowa. Zapowiedział, iż Henkel będzie więc upraszczać i usprawniać swoje procesy i struktury.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 16:44
Shiseido i MaxMara ogłaszają długoterminowe partnerstwo w zakresie produkcji zapachów
MaxMara to popularna marka modowa, znana głównie z luksusowych płaszczy.MaxMara
Japoński gigant kosmetyczny Shiseido będzie miał wyłączną, globalną licencję na opracowywanie, produkcję, marketing i dystrybucję perfum pod marką MaxMara.

Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.

MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.

Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:

MaxMara to marka, która reprezentuje włoski luksus i posiada bogatą historię. Jestem bardzo podekscytowany współpracą z MaxMara, która jest uwielbiana na całym świecie za swoją wysoką jakość, nieustępliwe wartości marki i wrażliwość na design. Przez rozmowy z przewodniczącym Luigi Maramottim zrozumiałem, że obie firmy dzielą wiele wartości związanych z kulturą korporacyjną, filozofiami zarządzania i rozwojem talentów. Jestem zaszczycony, że Shiseido mogło nawiązać taką współpracę. Mocno wierzę, że nasze partnerstwo przyczyni się do rozwoju naszego biznesu perfumeryjnego, nie tylko poprzez dalszy wzrost, ale także tworzenie synergii.

Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.

Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 11:33
Neboa objęła patronat nad pokazem mody Paprocki & Brzozowski
Neboa x Paprocki Brzozowski
Marka Neboa po raz kolejny towarzyszyła duetowi Paprocki Brzozowski, obejmując patronat nad pokazem ich najnowszej kolekcji MENU, który odbył się 2 lipca w Elektrowni Powiśle.

Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.

Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.

Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.

Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2024 23:27