Henkel prowadzi reorganizację sieci magazynowej i łańcucha dostaw. Firma przyznaje, że w tym momencie proces logistyczny, począwszy od planowania produkcji, przez przyjmowanie zamówień, produkcję, aż po magazynowanie i transport, nie jest "idealny".
Henkel nie zamierza rezygnować z działalności na terenie USA. Rynek ten odpowiada za 26 proc. sprzedaży grupy.
Przypomnijmy, w 2017 r. przychody ze sprzedaży firmy Henkel zwiększyły się o 7,0 proc., do poziomu 20,029 mld euro. Transakcje przejęć i zbycia aktywów odpowiadały za 5,9 proc. wzrostu przychodów. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również wzrosła o 3,1 proc.
Jak informuje firma w komunikacie w Europie Zachodniej dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym była dodatnia. W Europie Wschodniej sprzedaż w ujęciu organicznym wzrosła o 6,0 proc.. Region Afryki i Bliskiego Wschodu odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,7 proc. W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym sięgnął 3,0 proc. natomiast w Ameryce Łacińskiej o 4,4 proc.. W regionie Azji i Pacyfiku zanotowano zaś wynik o 5,9 proc.
– Pomimo trudnych i zmiennych warunków rynkowych, po raz kolejny odnotowaliśmy rekordowy poziom sprzedaży i zysku oraz zrealizowaliśmy cele finansowe wyznaczone na ten rok. Znakomite wyniki zawdzięczamy naszemu międzynarodowemu zespołowi, który pracował z wielką pasją i zaangażowaniem – mówił podczas ogłoszenia wyników za 2017 rok Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel.
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Henkel zatrudnia w Polsce 950 pracowników i posiada 6 centrów produkcyjnych oraz międzynarodowe centrum B+R w Stąporkowie.