Wzrost będzie napędzany przez jednostkę Adhesive Technologies niemieckiego producenta FMCG, która ma zapewnić wzrost sprzedaży o 12,5 proc.
Jednak dział Beauty Care (kosmetyki) urośnie zaledwie o 1 proc., ponieważ nadal jest dotknięty przez ograniczenia związane z pandemią. Natomiast środki do prania i czystości (Laundry & Home Care) zapewnią solidny wzrost o około 3,5 proc.
Dyrektor generalny Henkla, Carsten Knobel, wyjaśnia: „Pomimo trwającej pandemii COVID-19 spodziewamy się, że Henkel odnotuje bardzo dobre wyniki w pierwszym kwartale roku, w szczególności napędzane przez dział Adhesive Technologies”.
W swoim raporcie rocznym koncern ogłosił, że w drugiej połowie 2020 roku sektor Beauty Care (kosmetyki), odnotował wysoki wzrost organiczny w ujęciu rok do roku. Wzrost w segmentach dóbr konsumpcyjnych, Beauty Care (kosmetyki) i Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) był możliwy również dzięki zwiększonym inwestycjom w marki, innowacje i cyfryzację.