StoryEditor
Producenci
06.12.2022 00:00

Henkel Polska wsparł 603 projekty wolontaryjne swoich pracowników

Henkel Polska, w ramach swojego programu wolontariatu pracowniczego MIT (Make an Impact on Tomorrow)  wsparł 603 projekty zgłoszone przez pracowników na rzecz lokalnych społeczności w latach 2019 – 2022. Natomiast w ramach społecznego programu zaangażowania marek Social Partnerships przekazał 9,8 mln złotych darowizn finansowych i rzeczowych. Oprócz tego wspierał zaangażowanie ponad 200 polskich pracowników na rzecz rodzin pracowników Henkel Ukraina – poinformowała firma z okazji obchodzonego w dn. 5 grudnia Międzynarodowego  Dnia Wolontariusza.

Make an Impact on Tomorrow (MIT) to globalny program wolontariatu pracowniczego w firmie Henkel, którego podstawowym celem od 1998 roku jest pomoc w rozwiązywaniu problemów lokalnych społeczności. W polskim oddziale firmy program funkcjonuje od 2001 roku. Obszary wsparcia, w ramach których wolontariusze Henkla realizują projekty to edukacja, ochrona zdrowia, kultura, ekologia i kultura fizyczna. Firma pomaga pracownikom przy realizacji ich projektów społecznych oferując wsparcie finansowe, a także udzielając im dodatkowego płatnego urlopu.

Drugim filarem korporacyjnej charytatywności w Henklu jest program Social Partnership – społecznego zaangażowania marek. W ramach tego programu wsparcie udzielane jest głównie w charakterze darowizn produktowych, również na wniosek poszczególnych pracowników.

W latach 2019-2022 zrealizowane zostały 603 społeczne projekty, zgłoszone przez pracowników, a łączna wartość darowizn finansowych i rzeczowych firmy i jej marek osiągnęła kwotę 9,8 miliona złotych.

200 polskich pracowników zaangażowało się w pomoc dla pracowników Henkel Ukraina 

Rok 2022 był dla ruchu wolontaryjnego w Henkel Polska szczególny. Od początku wojny w Ukrainie w różnorodne działania na rzecz rodzin pracowników Henkel Ukraina, poszukujących bezpieczeństwa w Polsce, zaangażowało się ponad 200 polskich pracowników firmy.

Utworzyli oni system współpracujących ze sobą wyspecjalizowanych zespołów, na który składały się: infolinia pierwszego kontaktu udzielająca najważniejszych informacji, zespół logistyczny, odbierający uchodźców z granicy i dowożący ich do miejsc tymczasowego a potem stałego zakwaterowania, zespół zakwaterowania poszukujących mieszkań na dłużej.

Powstał także zespół ekspertów, prawników i HR-owców, którzy zbierali i przekazywali uchodźcom aktualne informacje na temat pomocowych rozwiązań oferowanych przez polskie władze, oraz zespół tzw. „aniołów stróżów”, wolontariuszy przypisanych do konkretnych rodzin, którzy pomagali w rozwiązywaniu codziennych problemów, takich jak zapisywanie dzieci do szkół, pomoc medyczną w trudnych przypadkach, np. dializowanie czy prowadzenie zagrożonej ciąży, wyrabianie dokumentów i wiele innych.

Zaangażowani pracownicy zaopiekowali się ponad 60 rodzinami (łącznie ponad 200 osób). Poświęcali na to prywatne wieczory i weekendy, ale także za wiedzą i zgodą firmy oficjalne godziny pracy. Wolontariusze Henkla pomagali także innym uchodźcom z Ukrainy.

Budżet pomocowy na pomoc dla Ukrainy i jej obywateli wyniósł 3,7 mln zł

Wszystko to było możliwe, gdyż Henkel uruchomił wsparcie finansowe, które dodało skali pracowniczej inicjatywie. Budżet pomocowy, który firma Henkel Polska wyasygnowała w 2022 na różnego rodzaju pomoc charytatywną dla Ukrainy i jej obywateli, sięgnął 3,7 mln zł. W tej kwocie zamykają się także środki przekazane wyspecjalizowanym organizacjom pomocowym w Polsce takim jak Caritas czy PCK.

– Przez wszystkie lata funkcjonowania wolontariatu pracowniczego w Henklu udowadniamy, że wspieranie zaangażowania społecznego naszych pracowników to nie tylko deklaracje, ale konkretne decyzje, które pozwalają im działać i tworzyć lepszą teraźniejszość dla wielu osób i organizacji. Jestem bardzo dumna z tego, że w 2022 roku – roku szczególnej próby - jako firma i jako ludzie zdaliśmy na „piątkę” ten egzamin z pomagania – powiedziała Karolina Szmidt, prezes Henkel Polska. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:53