Najwięcej, bo aż trzy praktyki uzyskały wyróżnienie w kategorii Środowisko. Pierwsza to akcja edukacyjna „Lekcja Nieśmiecenia” realizowana z Fundacją Nasza Ziemia. To kampania, która ma na celu przekazanie uczniom szkół podstawowych praktycznej wiedzy z zakresu ekologii.
Kolejną wyróżnioną praktyką z tego obszaru jest projekt „Przekażmy dzieciom czystą Ziemię” realizowany z Fundacją Mare od 2021 roku, który zachęca konsumentów do odpowiedzialnych zakupów z myślą o środowisku.
W raporcie, w kategorii Środowisko, znalazła się również strategia opakowań przyjaznych środowisku. W ramach tej strategii firma zadeklarowała, że do 2025 r. 100 proc. opakowań jej produktów konsumenckich ma być zdatnych do recyklingu lub ponownego użycia, a plastik wykorzystywany do produkcji opakowań będzie pochodził w co najmniej 30 proc. z recyklingu. W samym tylko okresie między 2020 a 2021 rokiem Henkel ograniczył pierwotny plastik w opakowaniach swoich produktów kosmetycznych w Polsce aż o 17 proc.
– Henkel od dawna jest wśród liderów zrównoważonego rozwoju, a działania, które podjęliśmy w Polsce w 2021 roku na rzecz środowiska i społeczeństwa stanowią kolejny dowód realizacji tego zobowiązania. Nie poprzestajemy jednak na tym. W 2021 r. ogłosiliśmy nowe strategiczne kierunki i cele zrównoważonego rozwoju 2030+. Będziemy promować cyrkularną transformację gospodarki, chronić i regenerować środowisko naturalne, wspierać społeczności, szczególnie w obszarze edukacji i wyrównywania szans. I chętnie dzielimy się dobrymi praktykami w tym zakresie – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektorka działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w firmie Henkel Polska.
Przeczytaj również: Kiril Marinov, Henkel Beauty Care: Kryzys spowolni wprowadzanie na rynek nowych marek i produktów [FBK 2022]