Wzrost sprzedaży był w dużej mierze napędzany przez dział Adhesive Technologies, który odnotował skok o 13%, podczas gdy Beauty Care wygenerowała skromniejszy organiczny wzrost o 2,3%, a Laundry & Home Care o 4,1%.
W ujęciu geograficznym rynki wschodzące mogą pochwalić się wzrostem o 18,5%, podczas gdy rynki dojrzałe odnotowały bardziej stabilny wzrost o 0,5%.
W rezultacie niemiecki producent FMCG podniósł swoje prognozy na rok podatkowy 2021 i przewiduje obecnie organiczny wzrost sprzedaży o 4 do 6 proc. oraz marżę EBIT na poziomie 14 do 15 proc.
Dyrektor generalny Henkla, Carsten Knobel, komentuje: - W pierwszym kwartale osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, do których przyczyniły się wszystkie nasze jednostki biznesowe. Wraz z odradzaniem się popytu w przemyśle w szybszym tempie niż pierwotnie oczekiwano, optymistycznie patrzymy na rozwój biznesu w pozostałej części roku, pomimo utrzymującej się niepewności na naszych rynkach. Po mocnym początku roku podnieśliśmy dziś nasze prognozy dotyczące sprzedaży i zysków.