Henkel podał wyniki sprzedaży za pierwszą połowę 2022 r. Sprzedaż Grupy zwiększyła się do około 10,9 miliarda euro. Odpowiada to znacznemu wzrostowi organicznemu sprzedaży o 8,9 procent.
Zgodnie z oczekiwaniami, na wyniki w pierwszym półroczu wpłynął drastyczny wzrost cen materiałów i logistyki. Jak informuje koncern, pomimo znacznych wzrostów cen, ścisłego zarządzania kosztami i dalszej poprawy wydajności, efektów tych nie udało się w pełni zrekompensować.
Henkel podnosi jednak prognozy na 2022 r.
– W bardzo wymagającym środowisku wyniki sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach przekroczyły wcześniejsze oczekiwania za cały rok, a zyski kształtowały się zgodnie z naszymi wytycznymi na rok finansowy 2022. W związku z tym rozwojem podnieśliśmy nasze całoroczne prognozy dotyczące organicznego wzrost sprzedaży dla Grupy, marży EBIT i zysku na akcję uprzywilejowaną – powiedział Carsten Knobel, dyrektor generalny Henkla.
Prognozy wyników Henkel za 2022 r.
Henkel spodziewa się teraz organicznego wzrostu sprzedaży od +4,5 do +6,5 proc. w roku fiskalnym 2022 (poprzednio: +3,5 do +5,5 proc.).
Organiczny wzrost sprzedaży od +8,0 do +10,0 procent jest nadal oczekiwany dla jednostki biznesowej Adhesive Technologies.
W przypadku Beauty Care Henkel koncern przewiduje teraz organiczny wzrost sprzedaży na poziomie od -3,0 do -1,0 procent (poprzednio: od -5,0 do -3,0 procent).
W przypadku jednostki biznesowej Laundry & Home Care Henkel spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży od +4,0 do +6,0 procent (poprzednio: od +2,0 do +4,0 procent).
Oczekuje się, że skorygowana marża EBIT na poziomie Grupy pozostanie bez zmian w przedziale od 9,0 do 11,0 procent. Jeśli chodzi o rozwój skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) przy stałych kursach wymiany, Henkel nadal spodziewa się spadku w przedziale od -35 do -15 procent.
Wyniki Henkel za pierwsze półrocze 2022 r.
Sprzedaż Grupy Henkel w pierwszym półroczu 2022 r. wyniosła 10,9 mln euro i była o 9,9 proc. wyższa niż w poprzednim roku (II kw.: 5642 mln euro, +13,8 proc.). Sprzedaż organiczna, która wyklucza wpływ efektów walutowych i przejęć/dezinwestycji, wykazała znaczny wzrost o +8,9 proc. (Q2: +10,9 proc.). Przejęcia i dezinwestycje miały negatywny wpływ na sprzedaż -1,4 procent (Q2: -1,8 procent). Od początku II kwartału obejmuje to efekty zapowiadanego wyjścia z działalności w Rosji i na Białorusi.
W jednostce biznesowej Beauty Care sprzedaż wzrosła organicznie o +0,4 procent (Q2: +2,1 procent) w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o +0,2 procent i osiągnęła 1 842 mln euro (Q2: 950 mln euro , +3,9 proc.
Wzrost ten był spowodowany przede wszystkim dobrymi wynikami biznesu salonów fryzjerskich, który był w stanie oprzeć się na dobrych wynikach z poprzedniego roku. Z kolei biznes konsumencki był poniżej poziomu z poprzedniego roku, głównie ze względu na wdrożenie środków poprawy portfela zapowiedzianych na 2022 r. Skorygowany zysk operacyjny osiągnął 169 mln euro w pierwszej połowie 2022 r., w porównaniu do 183 mln euro w pierwszej połowie 2021 r. Skorygowana rentowność sprzedaży była o 0,8 punktu procentowego niższa od poziomu z poprzedniego roku i wyniosła 9,2 procent, na co również wpływ miały wyższe ceny materiałów.
Jednostka biznesowa Laundry & Home Care osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży organicznej o 7,4 procent w pierwszej połowie 2022 roku (Q2: +10,1 procent). Do wzrostu przyczynił się w szczególności dwucyfrowy wzrost sprzedaży środków do prania. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 6,7 procent do 3494 mln euro (II kwartał: 1802 mln euro, +11,3 procent). Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 313 mln euro, w porównaniu do 490 mln euro w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skorygowana rentowność sprzedaży wyniosła 9,0 proc., również poniżej poziomu z I półrocza 2021 r., w szczególności ze względu na znaczny wzrost cen materiałów bezpośrednich.