Od lewej: Frank Meyer, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Henkel Consumer Brands oraz David Tung, prezes regionalny Henkel Consumer Brands Asia podczas otwarcia centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju / Mat. prasowe
Henkel otworzył azjatyckie centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju. Ma ono wzmocnić lokalne możliwości koncernu w zakresie produktów do włosów, środków piorących i chemii gospodarczej, a także przyczynić się do sprawnego wprowadzania innowacji w oparciu o lokalne nawyki i potrzeby azjatyckich konsumentów.
Henkel jest obecny na 11 azjatyckich rynkach. Aby móc sprawniej wprowadzać innowacje idealnie dopasowane do lokalnych potrzeb konsumenckich otowrzył w Szanghaju centrum badawczo-rozwojowe.
Frank Meyer, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Henkel Consumer Brands, powiedział:
Nowe centrum badawczo-rozwojowe będzie zintergrowane z naszymi centrami konsumenckimi zlokalizowanymi na świecie. Przyczyni się więc do powstania solidnej globalnej sieci badawczej obejmującej Europę, Amerykę Północną, Bliski Wschód oraz region Azji i Pacyfiku. Przewidując wpływ tego najnowocześniejszego obiektu, dążymy do pogłębienia naszej wiedzy na temat zmieniających się zachowań konsumentów, wzmacniając zaangażowanie Henkla w pionierskie, najnowocześniejsze technologie dostosowane zarówno do rynków lokalnych, jak i globalnych.
Centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju zajmuje ponad 2,5 tys. m kw. Zbudowane zostało w oparciu o koncepcję innowacji, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. Integruje sześć obszarów: centrum konsumenckie, zaawansowane badania, rozwój produktu, projektowanie opakowań, analizę chemiczną i fizyczną oraz ocenę produktu. Koszt inwestycji to około 100 mln RMB.
David Tung, prezes regionalny Henkel Consumer Brands Asia, wyjaśnia:
Ta inwestycja, wykorzystując unikalne synergie badawcze, ma kształtować nasze portfolio pod kątem szybszego wzrostu, wnosząc istotną wartość dodaną do rynku azjatyckiego i wynosząc marki konsumenckie Henkla na nowe wyżyny.
Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.
Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.
Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty
Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.
Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.
– Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.
Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.
– W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.
– Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.
W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.
Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.