StoryEditor
Producenci
07.02.2025 12:23

Henkel optymalizuje portfolio i sprzedaje w USA swoje marki własne

Henkel zakończył proces restrukturyzacji swojego portfolio w dziale marek konsumenckich / IG persillaundry

Grupa Henkel, producent kosmetyków i chemii gospodarczej, kończy optymalizowanie swojego portfolio. W ramach tych działań niemiecki koncern sprzedał swoje działające w USA marki własne.

Należące do koncernu Henkel marki producenckie, działające na terenie USA, zakupiła spółka zależna First Quality Enterprises z Great Neck w stanie Nowy Jork. Henkel nie podał żadnych dalszych szczegółów finansowych, dotyczących tej transakcji.

Czytaj też: Chemia gospodarcza liderem drożyzny w polskich sklepach [dane za grudzień 2024]

Wiadomo, że roczna sprzedaż w tym dziale (były to detergenty, płyny do zmiękczania tkanin oraz płyny do mycia naczyń) wyniosła ostatnio ok. 500 milionów euro. 

Poprzez tę sprzedaż w USA Henkel kończy proces restrukturyzacji swojego portfolio w dziale marek konsumenckich.

– Sprzedaż naszego biznesu marek własnych w Ameryce Północnej jest ostatnim krokiem optymalizacji naszego portfolio, którą zapowiedzieliśmy w 2022 roku – skomentował dyrektor generalny Henkel, Carsten Knobel. 

W ramach tego procesu od początku 2022 roku grupa Henkel sprzedała lub zamknęła marki o łącznym obrocie, wynoszącym ponad 1 mld euro.

Czytaj też: Rewolucja w accessibility: Henkel wprowadza technooznaczenia dla osób niewidomych i słabowidzących

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.02.2025 10:31
Mateusz Ozór nowym dyrektorem zakładu Henkel Polska w Raciborzu
Henkel Polska

Od stycznia 2025 roku funkcję dyrektora zakładu produkcyjnego Henkel Polska w Raciborzu objął Mateusz Ozór, związany z firmą od 17 lat. Fabryka specjalizuje się w produkcji detergentów, w tym proszków i żeli do prania oraz płynów zmiękczających. Jej wyroby trafiają na dwanaście rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym do Polski, Czech, Węgier i Ukrainy.

Nowy dyrektor odpowiada za zarządzanie rozwojem zakładu i wdrażanie strategii zwiększających efektywność produkcji. Szczególną uwagę poświęca optymalizacji procesów technologicznych oraz realizacji projektów prośrodowiskowych. Kluczowym wyzwaniem pozostaje utrzymanie najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa w zakładzie obsługującym znaczną część regionalnego rynku detergentów.

Mateusz Ozór rozpoczął swoją karierę w Henkel w 2008 roku jako specjalista ds. opakowań w dziale R&D. W kolejnych latach zdobywał międzynarodowe doświadczenie w strukturach firmy w Wiedniu, gdzie zajmował się projektami inżynieryjnymi. W 2017 roku kierował budową nowego działu produkcji ciekłej w raciborskiej fabryce, a od 2018 roku odpowiadał za produkcję żeli i płynów.

Jest absolwentem Politechniki Opolskiej na kierunku Komputerowe zintegrowane systemy zarządzania produkcją. Dodatkowo ukończył studia z zakresu biznesu międzynarodowego w Copenhagen University College of Engineering oraz podyplomowe studia z zarządzania produkcją w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

Czytaj także: Henkel optymalizuje portfolio i sprzedaje w USA swoje marki własne

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.02.2025 10:21
Zmiany w Jo Malone London: Jo Dancey mianowana nową Global Brand President
Jo Dancey - mianowana nową Global Brand President w Jo Malone Londonmat.pras.

Jo Dancey będzie pełnić stanowisko Global Brand President w Jo Malone London. Jej zadaniem będzie też nadzorowanie działalności innych luksusowych marek perfumeryjnych z portfolio Estée Lauder: Kilian Paris i Editions de Parfums Frédéric Malle.

Jo Dancey ma ponad 20 lat doświadczenia w branży luksusowych kosmetyków. Specjalizuje się w działaniach, mających na celu zwiększanie atrakcyjność i wartości marek, uwzględniając zmieniające się preferencje konsumentów.

Od 2022 roku Dancey pełniła funkcję SVP Global General Manager w Jo Malone London, pracując nad strategicznym rozszerzeniem globalnej obecność tej brytyjskiej luksusowej marki, prowadząc kilka dużych, globalnych kampanii i inicjatyw.

Menadżerka dołączyła do Estée Lauder Companies w 2000 roku, gdzie pełniła funkcje kierownicze w zakresie finansów, operacji, strategii sprzedaży detalicznej, innowacji omnichannel oraz designu butików.

Nominacja Jo Dancey jest elementem nowej struktury organizacyjnej i zespołu zarządzającego Estée Lauder Companies. Firma poinformowała ostatnio o dużych redukcjach stanowisk managerskich (w ramach globalnych struktur wyeliminowanych zostanie blisko 7 tys. stanowisk), mających na celu ograniczenie kosztów i przeciwdziałania spodziewanym skutkom wojny handlowej, wywołanej przez zapowiedzi podwyżek ceł przez prezydenta USA Donalda Trumpa.

Czytaj też: Estée Lauder zapowiada przegląd marek z portfolio. Które trafią na sprzedaż?

Dzięki połączeniu awansu wewnętrznego najlepszych talentów oraz rekrutacji zewnętrznej będziemy podejmować decyzje szybciej i sprawniej, przełamując bariery i umożliwiając nam rozwój kadry kierowniczej na przyszłość – skomentował te zmiany Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies.

Czytaj też: Rynek kosmetyczny odczuje skutki ceł Trumpa, klientów czekają podwyżki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. luty 2025 11:41