![571734](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2025/02/11/o_571734_1280.webp)
Należące do koncernu Henkel marki producenckie, działające na terenie USA, zakupiła spółka zależna First Quality Enterprises z Great Neck w stanie Nowy Jork. Henkel nie podał żadnych dalszych szczegółów finansowych, dotyczących tej transakcji.
Czytaj też: Chemia gospodarcza liderem drożyzny w polskich sklepach [dane za grudzień 2024]
Wiadomo, że roczna sprzedaż w tym dziale (były to detergenty, płyny do zmiękczania tkanin oraz płyny do mycia naczyń) wyniosła ostatnio ok. 500 milionów euro.
Poprzez tę sprzedaż w USA Henkel kończy proces restrukturyzacji swojego portfolio w dziale marek konsumenckich.
– Sprzedaż naszego biznesu marek własnych w Ameryce Północnej jest ostatnim krokiem optymalizacji naszego portfolio, którą zapowiedzieliśmy w 2022 roku – skomentował dyrektor generalny Henkel, Carsten Knobel.
W ramach tego procesu od początku 2022 roku grupa Henkel sprzedała lub zamknęła marki o łącznym obrocie, wynoszącym ponad 1 mld euro.
Czytaj też: Rewolucja w accessibility: Henkel wprowadza technooznaczenia dla osób niewidomych i słabowidzących