StoryEditor
Producenci
05.11.2018 00:00

Happy Aging czyli radosne starzenie się

Nowa koncepcja kosmetyczna pozwoli podbić rynek seniorów, którzy reprezentują konsumentów o dużym potencjale w przemyśle beauty. W  2050 roku proporcja osób w wieku 60+ w populacji będzie dwa i pół raza większa niż obecnie i sięgnie 33 proc. ludzi na świecie.

Na świecie nie tylko wymiar liczbowy seniorów przykuwa uwagę rynku kosmetycznego. Wysoka siła nabywcza osób starszych też nie jest bez znaczenia, podobnie ich nastawienie do wydatków, które jest mniej oszczędne, za to napędzane silną motywacją – potrzebą nowego życia po 60-tce. Przez długi czas firmy kosmetyczne skupiały się na produktach przeciwko starzeniu się organizmu. Teraz chciałyby podbić seniorów koncepcją „Szczęśliwego starzenia się” (Happy aging ).

Alcimed, firma doradcza w zakresie innowacji, zwraca uwagę na ten nowy akcent w branży kosmetycznej. Od polityki "anti-aging" przechodzimy do nastawienia „pro-aging”. Zamiast korygowania oznak upływającego czasu, stawiamy na pogodzenie się ze starzeniem i „dobre” starzenie. Pozwala tu dojrzałym cerom konsumentek podkreślić urodę ich starzejącego się cała.

Marki kosmetyczne skupiają się na tym, jakie mechanizmy biologiczne towarzyszą upływowi czasu - skóra się poddaje na poziomie komórkowym i molekularnym, następuje zmniejszenie możliwości zatrzymania wody w organizmie, spowolnienie regeneracji komórkowej i odbudowy jej struktur oraz zwiększenie jej wrażliwości.

Firma Silab, która dostarcza składniki aktywne do firm kosmetycznych wyróżniła cztery parametry dobrego starzenia się. Są to: nawilżenie, napięcie, nieobecność zmarszczek i blask skóry. Na podstawie tych wyników Silab rozwinął składnik aktywny Wellagyl, który odbudowuje profil genetyczny i aktywny komórek skóry, która się „źle” starzeje.

Amerykańska firma Boom, pionier na rynku pro-aging, ma podejście holistyczne i oferuje całą gamę produktów przeznaczonych dla kobiet, które „chcą poprawić swoją autentyczną urodę mając do niej podejście szczere i realistyczne”. Podobną koncepcję kryje gama pozytywnych kosmetyków anti-aging marki DermaPositive.

Happy aging to zaledwie początek zmian w podejściu do starzenia się w kosmetyce pielęgnacyjnej i na pewno znajdzie naśladowców również w innych kategoriach, na przykład kosmetykach do makijażu. 

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 15:52