− Przyczyniły się do tego wszystkie trzy sektory biznesowe − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel. − Przychody ze sprzedaży wzrosły znacząco, do ok. 5,1 mld euro. Nastąpił dalszy wzrost skorygowanego zysku z działalności operacyjnej oraz skorygowanej marży EBIT. Tak dobre wyniki zostały osiągnięte pomimo niezwykle trudnych warunków rynkowych.
W sektorze Beauty Care (kosmetyki), sprzedaż w ujęciu organicznym osiągnęła podobny poziom, jak w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Nominalnie wartość sprzedaży wzrosła o 0,9 proc., do kwoty 997 mln euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 4,3 proc. i wyniósł 180 mln euro. Skorygowana rentowność sprzedaży także bardzo istotnie się zwiększyła, do rekordowego poziomu 18 proc.
W drugim kwartale sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) odnotował wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie 2,1 proc. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 26,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, osiągając wartość 1,703 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 22,2 proc. i wyniósł 298 mln euro. Przejęta spółka The Sun Products Corporation miała istotny udział w wynikach sprzedaży i zysku operacyjnym. Skorygowana rentowność sprzedaży wyniosła 17,5 proc.
− Przewidujemy dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego w ciągu roku. Kursy walut prawdopodobnie nadal będą się wahać, a − według naszych prognoz − niekorzystna koniunktura na rynku dóbr konsumpcyjnych utrzyma się. Dołożymy wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy i zrealizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − powiedział Hans Van Bylen. Dodał również, że spółka podtrzymuje prognozę wyników na rok obrotowy 2017. Spodziewa się wzrostu przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2−4 proc., a zwiększenia skorygowanej marży EBIT do ponad 17 proc.