StoryEditor
Producenci
12.01.2024 11:40

Guerlain wypuścił „kwantowy” krem. Naukowcy protestują

Nowy, „kwantowy” krem Guerlain wzbudził kontrowersje wśród naukowców. / @Mathieugemppi/Guerlain
Kampania reklamowa francuskiej marki kosmetycznej Guerlain wywołała zdziwienie i kontrowersje wśród niektórych przedstawicieli świata nauki. Naukowcy krytykują słynną firmę za niefortunne i nieuzasadnione odwołania do teorii fizyki kwantowej w swoich reklamach. Guerlain broni się, argumentując, że opiera swoje twierdzenia na przeprowadzonych badaniach.

Francuska marka luksusowych kosmetyków Guerlain opublikowała niedawno najnowszą kampanię reklamową swoich kremów, które opierają się na terminologii związanej z fizyką kwantową. Nowe produkty do pielęgnacji twarzy są opisane jako wykorzystujące osiągnięcia tej dziedziny nauki, co przyciągnęło uwagę społeczności naukowej. Kontrowersje wywołały słowa zawarte w reklamie kosmetyków z linii Impériale Gold Nobile marki Guerlain, która niedawno pojawiła się w internecie. W reklamie firma obiecuje, że technologia o nazwie Gold Quantum przyczynia się do przywracania "kwantowego światła" naszej skórze.

Rzecznik marki powiedział portalowi News in France:

Guerlain dowiedziało się o treściach i konwersacjach w Internecie zawierających komentarze dotyczące wprowadzenia na rynek nowej linii Orchidee Imperiale Gold Nobile[…] Guerlain, kierując się dobrym zrozumieniem swojego przesłania i wynikami badań, zdecydowała się zatem do ponownego wyjaśnienia swojej komunikacji, aby usunąć wszelkie dwuznaczności.

Kampania szybko zwróciła uwagę osób zaznajomionych z dziedziną fizyki kwantowej i wywołała wśród nich znaczące poruszenie. Jednym z pierwszych krytyków reklamy Guerlain był francuski youtuber o pseudonimie G Milgram, którego kanał śledzi niemal 170 000 osób. W swoim nagraniu G Milgram wskazał na nieścisłości wynikające z niefortunnego użycia naukowej terminologii przez markę. Youtuber, który jest również pasjonatem nauki, twierdzi, że kilka miesięcy przed uruchomieniem kampanii otrzymał od Guerlain dokumentację dotyczącą nowych kosmetyków "kwantowych". Opierając się na ich ocenach, G Milgram ocenił terminologię używaną w reklamie jako "pseudonaukową". Youtuber zauważył, że termin "kwantowe światło komórkowe", który pojawia się w reklamie, nie ma żadnych odniesień w dziedzinie fizyki kwantowej.

Na Twitterze/X kampania jest szeroko krytykowana przez naukowców; Étienne Klein, francuski fizyk i absolwent École Centrale Paris, napisał "Na początku myślałem, że to mistyfikacja, ale nie: marka twierdzi, że stworzyła drogi krem, wykorzystując „nową metodę odmładzania skóry zrodzoną z nauki kwantowej”. Słyszę stąd jak Schrödinger, Dirac i Heisenberg przewracają w grobach." Temat został podchwycony przez innych internautów, którzy szybko stworzyli np. parodie zdjęć reklamowych kremu Guerlain pod nieistniejącą marką Étienne Klein.

Na polskiej stronie Guerlain opis kremu brzmi, jak następuje: nie zawiera on odniesień do kwantowości.

We współpracy z zespołem biofizyków z uniwersytetu Palacký badania Guerlain ujawniły, że komórki skóry emitują biofotony, których emisja różni się z wiekiem.
Zjawisko to jest wskaźnikiem młodości skóry.

Nowa technologia będąca kwintesencją pielęgnacji skóry Orchidée Impériale Gold Nobile pomaga przywrócić emisję biofotonów starzejących się komórek do poziomu zbliżonego do komórek młodych.

Czytaj także: Kolejne kłopoty Revlona: klienci i klientki twierdzą, że produkty marki powodują nowotwory

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 11:01