StoryEditor
Producenci
15.02.2023 00:00

Guerlain stworzyło kolekcję limitowaną we współpracy ze spadkobieracami Henri Matisse‘a

Żywe kolory z palety Henriego Matisse‘a zainspirowały markę Guerlain do stworzenia limitowanej kolekcji zapachów w kolekcjonerksich butelkach. / materiały prasowe Guerlain
Ikoniczny „malarz szczęścia” i wysublimowany mistrz koloru, Henri Matisse był jednym z największych artystów XX wieku. Guerlain weszło we współpracę z Maison Matisse – założonym przez Jeana-Matthieu Matisse‘a, jednego z prawnuków malarza – aby celebrować sztukę fowisty cenną limitowaną serią inspirowaną paletą mistrza.

Magnat w dziedzinie luksusowych perfum Guerlain nawiązał współpracę z Maison Matisse, domem sztuki, który oferuje przedmioty stworzone przez znanych lub wschodzących projektantów, którzy starają się uhonorować sztukę i życie artysty Henri Matisse‘a. Znany ze swoich prac abstrakcyjnych i figuratywnych, Henri Matisse ugruntował swoją pozycję w XX wieku jako przywódca fowizmu, ruchu artystycznego charakteryzującego się swobodą kompozycji i wykorzystaniem licznych plam koloru.

Prace mojego pradziadka są multisensoryczne, jego świat był pełen roślin i kwiatów, które stały się powracającymi motywami w jego twórczości – podkreśla Jean-Matthieu Matisse, założyciel Maison Matisse, przywołując wiele spójnych powiązań między jego pracami i perfumiarstwem Guerlain. To święto szczęścia to piękna inicjatywa i pierwsza tego typu dla Maison Matisse.
 
 
Zapraszając Maison Matisse do tej pierwszej współpracy, Guerlain składa hołd mistrzowi kolorów w dwóch kreacjach inspirowanych dwoma obrazami artysty, które same stają się pełnoprawnymi dziełami sztuki. Edycja Maison Matisse butelki Bee jest w całości ozdobiona emblematycznymi motywami inspirowanymi La Musique, obrazem namalowanym przez Matisse‘a w 1939 roku. Tylko czternaście unikatowych, ręcznie malowanych, podpisanych i ponumerowanych butelek zawiera Couleur Bonheur extrait de parfum, zapach, którego nuty zapachowe można opisać jako wibrującą, owocowo-szyprową kompozycję. Kultowa Bee Bottle świętuje swoje 170. urodziny w 2023 roku.
 
 

Zapach Jasmin Bonheur jest dostępny w cennym, limitowanym flakonie będącym dziełem sztuki, który przywołuje żywą paletę Henri Matisse‘a. Zainspirowany arcydziełem malarza Les Mille et Une Nuits, cenny zapach Jasmin Bonheur Maison Matisse zawiera nuty moreli, irysa, bergamotki, róży i kwiatu pomarańczy. Limitowana edycja liczy zaledwie 1000 sztuk. W kolekcji znajduje się również świeca zapachowa Figue Azure w limitowanej edycji 500 sztuk na cały świat.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 10:49