StoryEditor
Producenci
15.02.2023 00:00

Guerlain stworzyło kolekcję limitowaną we współpracy ze spadkobieracami Henri Matisse‘a

Żywe kolory z palety Henriego Matisse‘a zainspirowały markę Guerlain do stworzenia limitowanej kolekcji zapachów w kolekcjonerksich butelkach. / materiały prasowe Guerlain
Ikoniczny „malarz szczęścia” i wysublimowany mistrz koloru, Henri Matisse był jednym z największych artystów XX wieku. Guerlain weszło we współpracę z Maison Matisse – założonym przez Jeana-Matthieu Matisse‘a, jednego z prawnuków malarza – aby celebrować sztukę fowisty cenną limitowaną serią inspirowaną paletą mistrza.

Magnat w dziedzinie luksusowych perfum Guerlain nawiązał współpracę z Maison Matisse, domem sztuki, który oferuje przedmioty stworzone przez znanych lub wschodzących projektantów, którzy starają się uhonorować sztukę i życie artysty Henri Matisse‘a. Znany ze swoich prac abstrakcyjnych i figuratywnych, Henri Matisse ugruntował swoją pozycję w XX wieku jako przywódca fowizmu, ruchu artystycznego charakteryzującego się swobodą kompozycji i wykorzystaniem licznych plam koloru.

Prace mojego pradziadka są multisensoryczne, jego świat był pełen roślin i kwiatów, które stały się powracającymi motywami w jego twórczości – podkreśla Jean-Matthieu Matisse, założyciel Maison Matisse, przywołując wiele spójnych powiązań między jego pracami i perfumiarstwem Guerlain. To święto szczęścia to piękna inicjatywa i pierwsza tego typu dla Maison Matisse.
 
 
Zapraszając Maison Matisse do tej pierwszej współpracy, Guerlain składa hołd mistrzowi kolorów w dwóch kreacjach inspirowanych dwoma obrazami artysty, które same stają się pełnoprawnymi dziełami sztuki. Edycja Maison Matisse butelki Bee jest w całości ozdobiona emblematycznymi motywami inspirowanymi La Musique, obrazem namalowanym przez Matisse‘a w 1939 roku. Tylko czternaście unikatowych, ręcznie malowanych, podpisanych i ponumerowanych butelek zawiera Couleur Bonheur extrait de parfum, zapach, którego nuty zapachowe można opisać jako wibrującą, owocowo-szyprową kompozycję. Kultowa Bee Bottle świętuje swoje 170. urodziny w 2023 roku.
 
 

Zapach Jasmin Bonheur jest dostępny w cennym, limitowanym flakonie będącym dziełem sztuki, który przywołuje żywą paletę Henri Matisse‘a. Zainspirowany arcydziełem malarza Les Mille et Une Nuits, cenny zapach Jasmin Bonheur Maison Matisse zawiera nuty moreli, irysa, bergamotki, róży i kwiatu pomarańczy. Limitowana edycja liczy zaledwie 1000 sztuk. W kolekcji znajduje się również świeca zapachowa Figue Azure w limitowanej edycji 500 sztuk na cały świat.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 13:28