StoryEditor
Producenci
19.07.2024 11:12

Grzegorz Inglot: Będziemy umacniać się w Europie i rozszerzać zasięg w USA i Azji

Milena Inglot, dyrektor marketingu, doradca zarządu i Grzegorz Inglot prezes zarządu - drugie pokolenie zarządzające firmą, którą stworzyli Wojciech, Elżbieta i Zbigniew Inglot / materiały prasowe
Priorytetem jest dla nas wzmocnienie naszej obecności na rynkach europejskich, ale także rozszerzenie obecności na największych rynkach kosmetycznych USA i Azji – powiedział Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy Inglot w wywiadzie dla Business of Fashion.

Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy kosmetycznej Inglot, w wywiadzie dla Business of Fashion mówił m.in. o międzynarodowej ekspansji firmy.

Podkreślił, że priorytetem dla niego jest wzmocnienie marki na rynkach europejskich, ponieważ modele sprzedaży są na nich bardzo dobrze ugruntowane. Za strategiczne uważa jednak także największe rynki USA i Azji  - tu firma chce rozszerzyć swoją obecność.

Natomiast rynki Bliskiego Wschodu stanowią według niego atrakcyjną szansę z największym potencjałem wzrostu w nadchodzących latach.  

– Mamy szczęście, że jesteśmy już obecni na wielu z tych rynków, dlatego wykorzystujemy naszą własną wiedzę na temat lokalnych operacji, trendów, potrzeb konsumentów, a także lokalnego handlu elektronicznego, a nawet kanałów wolnocłowych – powiedział Grzegorz Inglot dla BoF.

Czytaj także: Inglot otwiera trzeci sklep w Kuwejcie

Na zagranicznych rynkach Inglot współpracuje z partnerami, dystrybutorami, mającymi duże doświadczenie w lokalnym handlu detalicznym. Jako przykład podał Apparel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Naprawdę doceniamy pracę, jaką z nami wykonują, ponieważ wnosi ona unikalne spostrzeżenia, które pomagają w kształtowaniu naszej strategii dystrybucyjnej w regionie – dodał Grzegorz Inglot.

Podkreślił, że produkcja 95 procent asortymentu firmy odbywa się w jej zakładach w Polsce, co gwarantuje kontrolę na każdym etapie rozwoju produktu.

Pytany o komunikację marketingową marki na rynkach zagranicznych odpowiedział:

– Komunikacja jest kluczowa, ale najważniejszy jest tutaj produkt, ponieważ asortyment, który mamy w ofercie, musi różnić się w zależności od rynku i regionu. Zawsze wychodzimy z założenia, że ​​80 procent naszego asortymentu będzie dostępne na całym świecie, a pozostałe 20 procent zostanie dostosowane do potrzeb konkretnego rynku. To samo dotyczy komunikacji oraz wszelkich działań marketingowych i promocyjnych materiałów – oczywiście zawsze chcemy, aby przekaz marki był jak najbardziej spójny, ale doceniamy, że musimy go nieco zróżnicować, aby odpowiadał potrzebom rynku. Co ciekawe, odkryliśmy, że w zależności od rynku możemy nawet zmienić nazwę niektórych produktów.

Polska firma kosmetyczna Inglot powstała w 1983 r. w Przemyślu, gdzie ma swoją siedzibę. Jest obecnie firmą o zasięgu globalnym. Pierwszy zagraniczny salon marki został otwarty w 2006 roku w Montrealu w Kanadzie. Już w 2013 r. było ich 400, w tym w tak prestiżowych lokalizacjach jak nowojorski Broadway, Mall of the Emirates w Dubaju czy Caesars Palace w Las Vegas.

Czytaj także: Milena Inglot: Wciąż jesteśmy wierni naszej strategii sprzedaży poprzez markowe sklepy stacjonarne. Jednak równocześnie mocno stawiamy na e-commerce

Po ataku Rosji na Ukrainę Inglot wycofał się ze współpracy z rosyjskim franczyzobiorcą, który prowadził ok. 50 salonów. Firma urosła za to na innych zagranicznych rynkach, jak np. w Irlandii. Produkty marki można kupić w 90 krajach. W Polsce firma ma około 120 salonów firmowych zlokalizowanych głownie w centrach handlowych. Szafy Inglot znajdziemy także w drogeriach sieci Hebe oraz w e-sklepach Douglas, E-zebra, Primavera i Baxtan, a także stacjonarnie na lotniskach (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Modlin, Świdnik).

Za granicą marka jest obecna w sklepach i na stoiskach franczyzowych oraz w gondolach w sklepach multibrandowych. W sumie takich punktów sprzedaży jest 479. Równocześnie rozwija swoją obecność na platformach online. Te ważniejsze to: Zalando, Douglas Rumunia, Douglas Germany, Douglas Bulgaria, Douglas Lotwa i Douglas Litwa (online + dodatkowo 8 lokacji offline) oraz Feelunique.

Od niedawna marka otwiera swoje salony w zmienionej aranżacji, odchodząc do charakterystycznej dla niej do niedawna czerni.

Czytaj także: Inglot otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie. Tym razem w Poznaniu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
28.02.2025 13:53
Elizabeth Arden wybiera Ines de La Fressange na ambasadorkę marki
IG inesdelafressagneofficial

Nowojorska marka kosmetyczna Elizabeth Arden zatrudniła francuską supermodelkę Ines de La Fressange jako ambasadorkę marki. Efekty poznamy już w połowie marca.

Współpraca zostanie zainaugurowana kampanią reklamową, promującą krem ​​Eight Hour Cream. Bohaterką spotu reklamowego będzie Ines, a reżyserem – Rodolphe Bricard. Premiera zaplanowana jest na 13 marca.

Ines de La Fressange jest ikoną prawdziwego paryskiego szyku, była jedną z ulubionych modelek i muz Karla Lagerfelda.

image
Ines de La Fressange przez lata należała do muz i ulubionych modelek Karla Lagerfelda
media

Do współpracy z Elizabeth Arden modelka ma wnieść swój naturalny wdzięk. Ines jest znana i podziwiana od kilku dekad za swój naturalny, niewymuszony, elegancki styl, ponadczasowy wpływ na modę i urodę.

Ines jest idealną muzą dla marki Elizabeth Arden, a marka wciąż oddaje hołd ikonicznym, inspirującym kobietom – uzasadnia marka.

Współpraca z Ines de la Fressange to dla Elizabeth Arden niezwykły moment – komentuje Aurélie Kaskosz, dyrektor marketingu marki we Francji. – Ines doskonale uosabia ikonę francuskiej kobiety, wzór naturalnej gracji i wyrafinowania. Jej wpływ na obecne i poprzednie pokolenia, jej umiejętność wykraczania poza trendy, przy jednoczesnym pozostaniu wierną sobie, czynią ją idealną partnerką do tej kampanii.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.02.2025 12:08
Rekordowe zyski Beiersdorf za 2024 rok zasługą marek konsumenckich
W obecnym roku (2025) Beiersdorf prognozuje wzrost sprzedaży organicznej na poziomie 4-6 proc.mat.prasowe

Grupa Beiersdorf poinformowała o osiągnięciu rekordowej sprzedaży za 2024. Koncern z Hamburga w 2024 roku zwiększył swoją sprzedaż w ujęciu organicznym o 6,5 proc. Marka Nivea odnotowała wzrost o 9 proc. do 5,6 mld euro. Drugą najbardziej dochodową marką w grupie stał się Eucerin.

Beiersdorf osiągnął rekordową sprzedaż w wysokości 9,9 mld w roku obrotowym 2024. Spółka poinformowała też, że ​​sprzedaż Grupy wzrosła organicznie o 6,5 proc. Wynik operacyjny wzrósł do 1,4 mld euro,  a marża EBIT zwiększyła się do 13,9 proc.

Marki konsumenckie z najlepszymi wynikami

Dział konsumencki okazał się w minionym roku kluczowym motorem napędowym, przynosząc sprzedaż na poziomie 8,2 mld euro.

Beiersdorf przewiduje, że rynek kosmetyków do pielęgnacji skóry będzie nadal rósł w 2025 roku,, choć w nieco wolniejszym tempie, niż w roku poprzednim.

​Wzrost organiczny wyniósł 7,5 proc. Do tego wzrostu przyczyniły się wszystkie regiony: Europa (5,3 proc.), Ameryka (7 proc.) i Afryka/Azja/Australia (11,3 proc.). Zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBIT) wyniósł 13,4 procent.

Sprzedaż marki Nivea wzrosła organicznie o 9 proc. do 5,6 miliarda euro. Zdaniem Beiersdorf, wzrost wynikał zarówno ze zwiększonych wolumenów, jak i skutecznych strategii cenowych. 

Seria kosmetyków przeciw przebarwieniom Luminous630 osiągnęła wzrost organiczny na poziomie 34 proc., Derma wzrosła organicznie o 10,6 proc. do 1,4 mld euro. Eucerin stał się drugą marką w portfolio konsumenckim Beiersdorfa, wartą miliard euro.

Luksusowe La Prairie traci Chinach

Na drugim biegunie znalazła się luksusowa marka La Prairie, która odnotowała spadek sprzedaży organicznej o 6,2 proc. Firma uzasadnia to pogorszeniem się warunków makroekonomicznych na rynku chińskim. 

Marka Chantecaille osiągnęła organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 4,5 proc., natomiast Tesa osiągnęła organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 1,9 proc. do 1,7 mld euro.

Beiersdorf drugi rok z rzędu jest firmą zajmującą się pielęgnacją skóry na świecie, odnoszącą największe sukcesy – komentuje dyrektor generalny Vincent Warnery. Rada Nadzorcza przedłużyła jego kontrakt do końca 2030 roku.

Zapowiedzi na 2025: kontynuacja wzrostu

W obecnym roku (2025) Beiersdorf prognozuje wzrost sprzedaży organicznej na poziomie 4-6 proc. Koncern spodziewa się, że zysk EBIT ze sprzedaży będzie nieznacznie wyższy, niż w roku ubiegłym. 

Beiersdorf przewiduje, że rynek kosmetyków do pielęgnacji skóry będzie nadal rósł w 2025 roku,, choć w nieco wolniejszym tempie, niż w roku poprzednim.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. marzec 2025 16:26