StoryEditor
Producenci
17.03.2022 00:00

Grupa Orkla przekaże ponad 2 mln zł na pomoc narodowi ukraińskiemu

Jaan Ivar Semlitsch, prezes i dyrektor generalny Grupy Orkla ogłosił, że przekazuje 5 mln koron norweskich (około 2,4 mln zł) dla Międzynarodowego Komitetu Czerwonego Krzyża. Podziękował też pracownikom z krajów najbliższych strefie wojennej za wysiłki na rzecz pomocy narodowi ukraińskiemu. Wcześniej polska spółka – Orkla Care – przekazała pakiet pomocy humanitarnej o wartości 800 tys. złotych. Podstawowe produkty higieniczne trafiły do instytucji wspierających uchodźców i osoby pozostające w ogarniętej wojną Ukrainą.

– Przeżywamy jeden z najtragiczniejszych okresów w najnowszej historii Europy. Nasze myśli są ze wszystkimi mieszkańcami Ukrainy. I choć ciężko patrzeć na ich cierpienie, to jest coś co daje nadzieję. To palące pragnienie pomocy. Patrząc na moją własną organizację, jestem dumny, widząc, jak pracownicy Orkli robią wszystko, aby pomóc potrzebującym Ukraińcom – napisał Jaan Ivar Semlitsch, prezes i dyrektor generalny firmy Orkla w mediach społecznosciowych.

Dodał, że pracownicy spółek grupy z krajów sąsiadujących z Ukrainą dostarczają żywność i artykuły higieniczne bezpośrednio na granicę. Wielu z nich zaoferowało też noclegi i pomogło w zatrudnieniu Ukraińców w fabrykach i biurach należących do Orkli.

Przypomniał, że z firm grupy zlokalizowanych w krajach Skandynawskich i krajach Bałtyckich wysłanych zostało kilka ciężarówek z żywnością i innymi niezbędnymi produktami. Dzięki ścisłej współpracy z ambasadami i organizacjami pozarządowymi trafiły one do strefy działań wojennych w Ukrainie.

– Oprócz darów w postaci żywności i produktów higienicznych, zobowiązaliśmy się przekazać 5 mln NOK (koron norweskich) naszemu globalnemu partnerowi, Międzynarodowemu Komitetowi Czerwonego Krzyża – zapowiedział Jaan Ivar Semlitsch.

Podziękował przy okazji wszystkim pracownikom, zwłaszcza z krajów najbliższych strefie wojennej, za wysiłki na rzecz pomocy narodowi ukraińskiemu.

Czytaj też: Orkla Care przygotowała pakiet pomocy humanitarnej o wartości 800 tys. złotych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 15:38