
Interparfums, mający w swoim portfolio takie marki perfum, jak Lacoste, Jimmy Choo, Montblanc, Moncler i Karl Lagerfeld, odnotował również 10-procentowy wzrost rocznych przychodów, osiągając 880,5 mln euro w całym 2024 roku.
Zdaniem Interparfums oszczędne zarządzanie kosztami pozwoliło na osiągnięcie 11-procentowego zysku operacyjnego na poziomie 178 mln euro. Przełożyło się to na marżę operacyjną w wysokości 20,2 proc., co jest zgodne z prognozami podanymi w styczniu.
Czytaj też: Interparfums informuje o rekordowej sprzedaży rocznej
– W 2024 roku ponownie osiągnęliśmy znakomite wyniki, w dużej mierze dzięki zapachom Lacoste, w roku poświęconym odnowieniu dystrybucji i ponownemu wprowadzeniu marki na rynek – skomentował dyrektor generalny Philippe Benacin.
Firma, która zaplanowała dywidendę w wysokości 1,15 euro na akcję (wzrost o 10 proc. rok do roku), zainwestowała w zeszłym roku 187 mln euro w marketing i komunikację, aby zwiększyć widoczność marki i sprzedaż.
Jeśli chodzi o kluczowe partnerstwa, Interparfums przedłużyło umowę licencyjną z Van Cleef & Arpels na kolejne dziewięć lat. Ponadto Grupa opracowuje obecnie pierwszą linię perfum i kosmetyków na podstawie nowo podpisanej umowy z marką modową Off-White (stoi za nią ceniony designer Virgil Abloh), która ma zadebiutować pod koniec 2026 lub na początku 2027 roku.
– W 2025 roku zamierzamy utrzymać naszą trajektorię wzrostu, cel przychodów to wysokość na poziomie 930-935 mln euro – dodał Benacin.
Roczne walne zgromadzenie Interparfums zaplanowano na 17 kwietnia, kiedy to formalnie ogłoszone zostaną odejścia z zarządu Chantal Roos, Dominique Cyrot i Frédérica Garcia-Pelayo.
Garcia-Pelayo, który pełnił funkcję zastępcy dyrektora generalnego do końca 2024 roku, został zastąpiony przez Daphné Benacin, pracującej wcześniej jako regionalna dyrektor ds. eksportu grupy – dowiedział się Reuters.