Wróciliśmy do sprzedaży stacjonarnej na wyspach handlowych i w naszych sklepach, co oczywiście wiązało się ze spełnieniem rządowych wytycznych sanitarnych. Na szczęście częściowo byliśmy na to gotowi już wcześniej i zapewniliśmy sobie zapas maseczek, przyłbic, rękawiczek i środków do dezynfekcji. Spodziewaliśmy się, jak ta sytuacja może przebiegać. Dodatkowo, na naszych wyspach musieliśmy zamontować przy stanowisku kasowym ściankę pleksi oddzielającą sprzedawcę od klienta. Liczyliśmy się z poniesieniem tych kosztów – zdrowie naszych pracowników i klientów jest tu priorytetem.
Nie można ukrywać, że sprzedaż stacjonarna nie wygląda już tak samo. Po pierwsze, ruch w galeriach handlowych jest znacząco mniejszy. Przewidujemy, że taki stan może się jakiś czas utrzymać – klienci muszą oswoić się z myślą, że jest już bezpiecznie. Sam fakt, że zarówno w sklepie, jak i przy wyspie może znajdować się ograniczona ilość osób stanowi utrudnienie.
Po drugie, mając na sobie maseczkę lub przyłbicę, rękawiczki oraz zachowując odpowiednią odległość od klienta, sprzedawca nie jest już tak swobodny, rozmowa na temat produktów jest utrudniona. Pocieszające jest natomiast, że klienci o nas nie zapomnieli i przychodzą po „uzupełnienie zapasów”. Nadal jest spora grupa osób, która potrzebuje bezpośredniego doradztwa w wyborze kosmetyków.
Warto zaznaczyć, że częściowo ruch rzeczywiście przeniósł się do drogerii internetowych, które stały się niemal jedynym miejscem, gdzie można było zakupić nasze produkty w czasie zamknięcia galerii handlowych. Posiadamy w całej Polsce niemal 70 punktów sprzedaży (własnych i franczyzowych), nie było możliwości, aby zakupy online zrekompensowały sprzedaż stacjonarną.
W naszej opinii nadal nieodzownym elementem sprzedaży tej kategorii produktowej jest doradztwo konsultanta i obejrzenie produktu na żywo.