StoryEditor
Producenci
14.08.2024 16:34

Główny Inspektor Farmaceutyczny wycofuje z obrotu trzy produkty marki Editt Cosmetics

Trzy wycofane produkty zostały zakwestionowane na podstawie tzw. claimów medycznych. / Editt

Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF) ogłosił we wtorek decyzję o natychmiastowym wycofaniu z obrotu trzech produktów marki Editt: Amfor Rozgrzewający, Amfor Chłodzący oraz Amfor Konopny. Powodem tej decyzji jest niezgodność opisu produktów z ich rzeczywistym przeznaczeniem oraz błędna klasyfikacja jako kosmetyki, podczas gdy sugerowały one działanie lecznicze.

W opublikowanym komunikacie GIF wyjaśnił, że decyzja o wycofaniu produktów została podjęta na podstawie analizy ich opisu i prezentacji. Produkty Amfor Rozgrzewający i Amfor Chłodzący sugerowały działanie przeciwzapalne, rozkurczowe oraz przeciwbólowe, co jest charakterystyczne dla leków, a nie kosmetyków. Podobnie, produkt Amfor Konopny, według jego opisu, miał posiadać właściwości zapobiegania lub leczenia chorób, co również kwalifikuje go jako produkt leczniczy, a nie kosmetyczny.

GIF podkreślił, że produkty lecznicze, aby mogły być legalnie sprzedawane, muszą przejść odpowiedni proces rejestracji, który zapewnia ich bezpieczeństwo stosowania. Produkty takie powinny być prawidłowo oznakowane i dostępne wyłącznie w autoryzowanych źródłach sprzedaży. W przypadku omawianych produktów Editt, sprzedaż odbywała się bez odpowiedniego pozwolenia, co stanowiło potencjalne zagrożenie dla zdrowia konsumentów.

Komunikat na stronie GIF głosi:

Należy mieć na uwadze, że dla produktu spełniającego jednocześnie kryteria produktu leczniczego (z uwagi na właściwości substancji czynnej i przeznaczenie) i kosmetyku, zastosowanie mają przepisy u.p.f., na co wprost wskazuje art. 3a u.p.f. Przedmiotowe produkty nie zostały dopuszczone do obrotu na zasadach opisanych powyżej. Stanowią one zatem produkty lecznicze niedopuszczone do obrotu, które jednak zostały do tego obrotu wprowadzone i są oferowane do sprzedaży ogólnodostępnej.

Decyzji o wycofaniu nadano rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że produkty muszą natychmiast zniknąć z rynku. Główny Inspektor Farmaceutyczny zaapelował również do konsumentów, aby zwracali szczególną uwagę na opisy oraz przeznaczenie produktów dostępnych w sprzedaży, upewniając się, że są one zgodne z wymaganiami prawnymi i bezpieczne w użyciu.

Czytaj także: Posłanka Anna Maria Żukowska rusza na ratunek Tanim Aptekom Rodzinnym: powodem blokada działania sieci przez Inspektora Farmaceutycznego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2024 11:40
Avon Products Inc. ogłasza bankructwo z powodu rosnącej liczby pozwów związanych z talkiem
Pozwy o talk dotykają kolejnych marek i korporacji — w tym Avon.Avon

Avon Products Inc., właściciel znanej marki kosmetycznej, ogłosił bankructwo po fali pozwów, które zarzucają, że talk zawarty w jego produktach powoduje raka. Spółka złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami w ramach rozdziału 11 w stanie Delaware, starając się uporać z 386 indywidualnymi sprawami związanymi z talkiem.

Avon Products Inc., firma słynąca z kosmetyków sprzedawanych przez konsultantki bezpośrednio do klientek, znalazła się w poważnych tarapatach finansowych z powodu licznych pozwów. Jak wynika z dokumentów sądowych, firma nie ma wystarczających środków finansowych na dalsze prowadzenie spraw sądowych ani na zawieranie ugód. Philip Gund, Dyrektor ds. Restrukturyzacji firmy, w dokumentach sądowych podkreślił, że dotychczasowe koszty związane z obroną w procesach oraz płatnościami ugodowymi wyniosły już 225 milionów dolarów, a liczba pozwów prawdopodobnie będzie tylko rosła, o ile nie zostanie znalezione trwałe rozwiązanie.

Avon nie jest jedyną firmą, która w obliczu lawiny pozwów związanych z talkiem zdecydowała się na ogłoszenie bankructwa. Wcześniej podobne kroki podejmowało już Johnson & Johnson, jednak do tej pory nie udało się jej osiągnąć porozumienia z powodami. Warto zaznaczyć, że Avon Products Inc. sprzedał swoje amerykańskie podmioty w 2016 roku, a obecnie ogłaszająca bankructwo spółka jest właścicielem marki poza granicami USA oraz prowadzi działalność międzynarodową.

W ramach procesu upadłościowego, aktywa Avon Products zostaną wystawione na sprzedaż. Natura & Co, brazylijska firma, która przejęła Avon w 2020 roku, złożyła ofertę zakupu aktywów za 125 milionów dolarów, w przypadku braku wyższych ofert. Natura zobowiązała się również do umorzenia długu w wysokości 530 milionów dolarów oraz zapewnienia dodatkowych 43 milionów dolarów na sfinansowanie procesu upadłościowego. Warto dodać, że amerykańskie podmioty marki Avon, które obecnie należą do LG Household & Health Care Ltd., nie są objęte upadłością, a działalność międzynarodowa firmy toczy się bez zakłóceń.

Czytaj także: Avon przegrywa proces o odszkodowanie w wysokości 24,4 miliona dolarów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2024 10:33
L’Oréal Japan i Cutera ogłaszają partnerstwo strategiczne w zakresie medycyny estetycznej
Partnerstwo Cutery z L’Oreal Japan będzie obejmować promocję, sprzedaż i dystrybucję wybranych produktów z linii SkinCeuticals w japońskich klinikach.Shutterstock

Światowy lider zajmujący się technologią dermatologiczną i estetyczną właśnie podpisał umowę o partnerstwie z marką SkinCeuticals wchodzącą w skład L’Oréal Group. W czwartym kwartale tego roku wybrane produkty SkinCeuticals trafią do klinik w Japonii.

image
Anna Tess Gołębiowska, autorka
materiały własne autorki
Cutera to firma będąca globalnym dostawcą laserowych i świetlnych urządzeń wykorzystywanych w dermatologii i medycynie estetycznej. Działa na terenie Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Australii, Japonii, Belgii, Francji, Szwajcarii i Japonii.

SkinCeuticals to natomiast brand wchodzący w skład L‘Oréal Group: Dermatological Beauty Division, czyli działu zajmującego się pięknem dermatologicznym. Celem marki jest poprawa zdrowia skóry i zapewnienie zaawansowanej pielęgnacji opartej na wiedzy naukowej.

Czytaj też: Dermatologia kosmetyczna: Pięć kluczowych trendów w 2020 roku

Partnerstwo Cutery z L’Oreal Japan będzie polegać na promowaniu, sprzedaży oraz dystrybucji wybranych produktów linii SkinCeuticals w klinikach w Japonii. L’Oréal Japan zapewni wsparcie marketingowe i reklamowe, by umocnić widoczność produktów SkinCeuticals w społeczności medycznej. Produkty trafią do klientek i klientów w czwartym kwartale 2024 roku. Współpraca strategiczna została zawarta na trzy lata z możliwością przedłużenia.

Ta umowa podkreśla nasze zaangażowanie we wspieranie naszej istniejącej bazy klientek i klientów poprzez rozszerzenie dostępu do wysokiej jakości rozwiązań do pielęgnacji skóry, które spełniają wyjątkowe potrzeby klinik medycznych oraz ich pacjentek

– pacjentów komentuje Brent Hauser, prezes firmy Cutera.

Choć firmy podejrzewają, że w 2024 roku efekt współpracy będzie nieistotny finansowo, to liczą, że połączenie ponad 25-letniego doświadczenia Cutery oraz 115-letniej historii L‘Oréal pozwoli przyspieszyć rozwój SkinCeuticals w regionie oraz wzmocnić pozycję Cutery jako kluczowego gracza na japońskim rynku medycyny estetycznej. 

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. sierpień 2024 04:12