
Puls Biznesu przypomniał, że spółka Phenicoptere, produkująca innowacyjne i ekologiczne akcesoria do demakijażu pod marka Glov, zadebiutowała na rynku 10 lat temu dzięki pozyskaniu 100 tys. zł od AIP Seed w zamian za 15 proc. udziałów. Przez ten czas Monika Żochowska i Ewa Dudzić, założycielki firmy, stworzyły około 120 produktów i wprowadziły je do sprzedaży w 10 tys. sklepów (w tym w największych perfumeriach i drogeriach oraz w kanałach online) w 50 krajach na świecie.
W 2021 r. obroty Phenicoptere osiągnęły 11 mln zł, co osiągnięto główne dzięki eksportowi, który stanowi 80 proc. sprzedaży firmy. Poza Polską marka Glov ma mocną pozycję we Francji, krajach DACH, Wielkiej Brytanii i Włoszech, ale produkty są też dostępne w Chile czy Japonii.
Dziś Phenicoptere chce pozyskać około 5 mln EUR, co pozwoli spółce zwiększyć obroty do 100 mln zł w perspektywie 3-5 lat. Szuka w tym celu kapitału wśród funduszy venture capital lub privet equity – podaje Puls Biznesu.