StoryEditor
Producenci
18.10.2021 00:00

Glov po raz drugi przerobi zużyte rękawice do demakijażu na ławki

Marka Glov już po raz drogi zorganizowała akcję #LessWasteMoreGlov. Polega ona na udostępnianiu w perfumeriach Sephora pojemników, do których można oddać zużyte rękawice Glov. Zebrane w ten sposób odpady zostaną podane specjalistycznej obróbce, a uzyskany z nich surowiec marka wykorzysta do produkcji ławek. W przyszłym roku staną one w wybranym przez Glov mieście w Polsce. Akcja trwa do końca grudnia tego roku.

Marka Glov zachęca swoje klientki do wrzucania zużytych produktów – rękawic do demakijażu i wielorazowych płatków kosmetycznych – do specjalnych kartonowych pudełek, dostępnych w drogeriach Sephora. Zachęca też do ponownego wykorzystania zgodnie z ideą reuse.

– Waciki i rękawice do demakijażu mogą być stosowane bez użycia kosmetyków przez 3 miesiące. Ale mikrowłókna, z których są wykonane, mogą posłużyć dłużej. Można je wykorzystywać na inne sposoby, np. do przecierania ekranu komputera – wyjaśnia Ewa Dudzic, współzałożycielka Glov.

Oprócz tego marka nawiązała współpracę z firmą Vive Textile Recycling, która opracowała innowacyjny kompozyt tekstylny, mający zastosowanie w przemyśle. Glov skorzystało z rozwiązania, przerabiając zużyte waciki wielorazowe i rękawice do demakijażu na tworzywo, z którego wykonano ławki.

Ławki, które powstały po pierwsze edycji zbiórki Glov stanęły w Gdyni. Do przerobienia trafiło wtedy 45 tys. zużytych płatków wielorazowych Glov Moon Pads oraz ponad 8 tys. rękawic do demakijażu On-the-go. Zbiórka była prowadzona w perfumeriach Sephora oraz za pomocą własnych kanałów marki.

Zużyte produkty nie trafiły na śmietnik, a do zakładów Vive. Tam zostały poddane recyklingowi i przerobione na wspomniane ławki. Każda z ławek oznacza, że marce i jej klientkom udało się ograniczyć produkcję odpadów liczoną w milionach wacików jednorazowych i tysiącach plastikowych opakowań. Waciki i rękawice zmywają bowiem makijaż samą wodą.

– Wytworzenie 1 ławki ogranicza zatem zużycie 4 mln wacików jednorazowych, 18 tys. plastikowych butelek oraz 36 tys. litrów kosmetyków z chemicznym składem – komentuje Ewa Dudzic.

Zwieńczeniem projektu było nadmorskie wydarzenie Eco Baltic Sea Event. Uczestnicy i uczestniczki wydarzenia wzięli udział w rejsie żaglowym, połączonym z warsztatami o ochronie wód i sprzątaniem wybrzeża oraz w uroczystym odsłonięciu ławek z recyklingu na jednym z gdyńskich bulwarów.

Aktualnie rozpoczęta zbiórka potrwa do końca grudnia tego roku. Zebrane odpady zostaną podane specjalistycznej obróbce, a uzyskany z nich surowiec marka znów wykorzysta do produkcji ławek. W przyszłym roku staną one w wybranym przez Glov mieście w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:51