Jak podała spółka w raporcie, Global Cosmed odnotował 78,25 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 5,63 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 20,7 mln zł wobec 3,26 mln zł straty rok wcześniej. Z kolei, skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 305,52 mln zł w 2017 r. wobec 313 mln zł rok wcześniej.
Grupa wyjaśnia, że głównymi czynnikami, które spowodowały pogorszenie wyników w 2017 r. były skokowe wzrosty kluczowych surowców produkcyjnych oraz dodatkowe, wysokie koszty uruchamiania nowej mieszalni w Radomiu.
Wiceprezes Global Cosmed Magdalena Mielimonka, cytowana w komunikacie spółki zaznacza, że choć ub.r. przyniósł dużo wyzwań, można już mówić o większych pozytywach. „Z sukcesem renegocjowaliśmy ceny części asortymentu w kontraktach marek prywatnych, rynek surowców pozostaje stabilny, a plan naprawczy nowej mieszalni jest na ukończeniu.
Pierwsze miesiące tego roku pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji prognozy EBITDA 10 mln zł. Kontynuujemy strategię wielokanałowego i międzynarodowego rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem Azji i Europy Zachodniej (Chiny, Korea Południowa i Niemcy). Niemniej ważne są także trwające optymalizacje w dziale zakupów, logistyki oraz inne inicjatywy kosztowe poprawiające efektywność” – poinformowała wiceprezes Global Cosmed Magdalena Mielimonka.
Oferta grupy kapitałowej Global Cosmed obejmuje produkty brandowe tworzone przez Global Cosmed Group SA oraz marki prywatne wyprodukowane na potrzeby klientów przez Global Cosmed (m.n. Apart Natural, Kret, bobini baby, Sofin, Calinda, Triks). Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.