Grupa Global Cosmed będzie się koncentrować na rozwoju własnych brandów, a nie jak dotąd biznesu private label. Pracami spółki pokieruje dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej, główny akcjonariusz oraz twórca firmy, dr Andreas Mielimonka. Zarazem Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed przez ostatnich 20 lat, złożyła na ręce Rady Nadzorczej rezygnację z pełnionej funkcji. W związku z ostatnią transakcją przejęcia Global Cosmed Group i konsolidacją wszystkich aktywów w ramach jednej Grupy Kapitałowej Global Cosmed, zmianie uległy kierunki rozwoju spółki. Dotychczas przedmiotem działalności Global Cosmed był biznes private label. Obecnie spółka będzie koncentrować się na rozwoju własnych brandów (Bobini, Apart, Sofin Kret), ze szczególnym uwzględnieniem rynków zagranicznych, gdzie upatrywany jest zasadniczy potencjał do dalszego wzrostu. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej. Realizacją nowej strategii zajmie się osobiście główny akcjonariusz spółki oraz jej założyciel, Andreas Mielimonka, który zdecydował się objąć stanowisko prezesa zarządu spółki. Równocześnie, motywując to względami osobistymi, rezygnację z funkcji prezesa zarządu złożyła Ewa Wójcikowska związana ze spółką od ponad 20 lat. Odpowiedzialna była za kształtowanie i realizację strategii firmy i m.in. w zakresie rozwoju pozycji grupy na rynku krajowym i międzynarodowym.
Global Cosmed skupi się na rozwoju własnych brandów. Zmiany w zarządzie spółki
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski