Podczas gdy zapachy do perfum i inne składniki ucierpiały to pozostałe 15 proc. jego działalności odniosło sukces, wskutek gwałtownego wzrostu popytu na mydło i pakowane towary, co pomogło zwiększyć sprzedaż. Zysk netto w pierwszym półroczu wzrósł o 8,8 proc. do 413 mln franków, a marża operacyjna wzrosła do 16,5 proc.
- Widzimy obecnie bardzo duży popyt w Ameryce Łacińskiej, ponieważ konsumenci zwiększają zapasy - powiedział Tom Hallam, dyrektor finansowy Givaudan w rozmowie z agencją Reuters.
Wzrost popytu na mydło i pakowane towary pozwolił firmie Givaudan zrekompensować znaczne szkody odczuwane przez wiele firm kosmetycznych w następstwie COVID-19. Firma potwierdziła swoje całoroczne prognozy dotyczące około 4 -5 proc. średniego wzrostu sprzedaży rok do roku, na podstawie pięcioletniego cyklu kończącego się w tym roku.
- Nasze dobre wyniki w pierwszej połowie 2020 roku pokazują, że jesteśmy liderem na rynku i ważną rolę, jaką odgrywamy w utrzymaniu globalnego łańcucha dostaw żywności i napojów, a także artykułów gospodarstwa domowego, zdrowia i higieny osobistej - skomentował dyrektor generalny Givaudan, Gilles Andrier. - Jestem bardzo dumny z całej organizacji Givaudan za jej zaangażowanie w tym trudnym okresie i za umożliwienie nam dalszego wspierania naszych klientów w utrzymywaniu dostępu do kluczowych produktów dla konsumentów w czasie kryzysu związanego z COVID-19 - dodał.