Wirtualna szminka i magiczne lustro - L'Oreal szuka piękna przyszłości. W marcu tego roku L'Oreal ogłosił swoje pierwsze cyfrowe przejęcie. Chodzi o kanadyjski Modiface, czyli aplikację, która pozwala testować wirtualny makijaż w rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality), co daje jeszcze lepszy efekt niż poprzednie narzędzie Makeup Genius. Obecnie koncern łączy te aplikacje – podaje serwis wyborcza.pl.
Na tym nie koniec internetowej rewolucji. Jak przypomina portal, miesiąc temu na targach Viva Tech w Paryżu koncern zaprezentował swoje kolejne projekty. Jednym z nich jest inteligentne lustro, które umożliwia wirtualną zmianę koloru włosów, które wykorzystuje technologie 3D oraz sztucznej inteligencję. Jeszcze w tym roku lustro ma być testowane w dwóch salonach w Polsce.
Jeszcze jednym pomysłem firmy jest użycie streamingu wideo na żywo w diagnozowaniu stanu skóry głowy i włosów, co ma ułatwić fryzjerom dopasowanie odpowiednich produktów. Z kolei francuski start-up SkinJay pracuje nad specjalnym modułem do baterii prysznicowej uwalniającym kapsułki z aktywnymi składnikami pielęgnującymi skórę podczas codziennego mycia.
„L’Oreal ma pieniądze na eksperymenty. W ubiegłym roku jego przychody wyniosły 26 mld euro (wzrost o 5 proc.), a zysk operacyjny - 4,7 mld euro (wzrost o 3 proc.)” – informuje wyborcza.pl.